سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در قرآن است خبر آنچه پیش از شما بود ، و خبر آنچه پس از شماست ، و حکم آنکه چگونه بایدتان زندگى نمود . [نهج البلاغه]
روزها در گذر است، مطالب جالب
درباره



روزها در گذر است، مطالب جالب


امیر ل
آرشیو یادداشت‌ها

همان‌طور که می‌دانید سیستم عامل ویندوز در ویرایش‌های متعددی منتشر می‌شود. برای مثال ویندوز 7 ویرایش‌های مختلفی اعم از Windows 7 Starter, Home Basic, Home Premium, Professional, Enterprise, Ultimate دارد که برخی آنها نیز به‌طور مجزا در ویرایش‌های خاص سری N و KN عرضه می‌شود.

ویندوز 8 و در ادامه آن ویندوز 8.1 نیز از همین روند پیروی کرده و در چند ویرایش مختلف، در اختیار کاربران قرار گرفته است، اما این ویرایش‌ها کمی با نسخه‌های قبلی متفاوت است و اولین تفاوت در تعداد آنهاست.

آیا می‌دانید ویندوز 8.1 در چند ویرایش در اختیار کاربران قرار گرفته است و هر یک از این ویرایش‌ها چه مزایایی نسبت به دیگران دارد و کدام ویرایش برای انجام کارهای شما بهتر است؟

ویندوز 8

Windows 8.1
عمومی‌ترین نسخه و همچنین نسخه پایه از ویندوز 8.1 در دو نسخه Windows 8 32bit و Windows 8 64bit عرضه شده است.

Windows 8.1 امکانات مورد نیاز برای کاربران خانگی اعم از صفحه شروع،‏ کاشی‌های زنده، فروشگاه ویندوز، اینترنت اکسپلورر 10، کاربری مایکروسافت، و محیط دسک‌تاپ را در خود جای داده است.

Windows 8.1 Pro
این نسخه از ویندوز را می‌توانیم با Windows 7 Professional و Windows 7 Ultimate در یک ردیف قرار دهیم. Windows 8.1 Pro برای کاربران حرفه‌ای و کاربران تجاری طراحی شده است و همه امکانات در نظر گرفته شده در ویندوز 8.1 در این نسخه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. دسترسی از راه دور توسط Remote Desktop، سیستم رمزنگاری فایل‌ها، هارددیسک مجازی و BitLocker برخی امکاناتی است که در این نسخه در اختیار شما قرار می‌گیرد. ابزار Windows Media Center نیز برای کاربران این نسخه از ویندوز به صورت بسته‌ای جداگانه عرضه شده و قابل استفاده است.

Windows 8.1 Enterprise
نسخه سازمانی ویندوز 8.1 یا همان Enterprise تمامی امکانات ویندوز نسخه حرفه ای (Pro) را در خود جای داده است‏ با این تفاوت که از Windows Media Center پشتیبانی نمی‌کند.

نسخه سازمانی در اختیار مشتریان تضمین شده همچون MSDN (شبکه توسعه‌دهندگان مایکروسافت) و مشتریان Technet قرار می‌گیرد.

Windows 8.1 RT
دوستداران سیستم عامل ویندوز که قصد دارند تبلت را جایگزین رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ کنند، می‌توانند از این نسخه کمک بگیرند. ویندوز 8.1 ویرایش آرتی برای دستگاه‌های مجهز به پردازنده  ARM طراحی شده است که امروزه در بسیاری از تبلت‌ها یافت می‌شود. این نسخه از سیستم عامل ویندوز 8.1 برای دستگاه‌های لمسی بعینه‌سازی شده است و نسخه پایه مجموعه آفیس شامل Microsoft Wordو Excel , Power Point  و One Note روی آن وجود دارد.

ویندوز آرتی امکانات کمتری نسبت به ویندوز 8.1 داشته و قادر به اجرای برنامه‌های دسک‌تاپی ویندوز نیست‏ اما قابلیت اجرای بسیاری از برنامه‌های محیط مترو را که روی ویندوز 8.1 اجرا می‌شود دارد.

ویندوز 8.1 برخلاف ویندوز ویستا و ویندوز 7‏، ویرایش دیگری اعم از Starter Home Basic, Home Premium و Windows 8,1 Ultimate ندارد.

گاهی اوقات همراه با نام ویرایش‌های مختلف ویندوز 8.1 پسوند N نیز وجود دارد. این نسخه‌ها مربوط به بازارهای اروپا بوده و تفاوت آنها با ویرایش فاقد پسوند N ،  نداشتن نرم‌افزار Windows Media Player همراه با ویندوز است.

بعنوان مثال Windows 8.1 Pro N کاملاً مشابه Windows 8.1 Pro است‏، اما نرم‌افزار Windows Media Player را همراه ندارد.

بهترین ویندوز 8
همانطور که اشاره شد ویندوز 8 برخلاف ویندوز 7 در ویرایش‌های زیادی منتشر نشده و این موجب شده تا کاربران خیلی راحت‌‌تر نسخه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

Windows 8.1


باتوجه به اینکه در ایران نیز کاربران امکان تهیه نسخه‌های اصلی را ندارند و نسخه‌های کپی این سیستم‌عامل را به قیمت بسیار پایین تهیه می‌کنند، اگر رایانه شما از حداقل امکانات سخت‌افزاری برای نصب ویندوز 8 برخوردار است و می‌خواهید همه امکانات ویندوز در اختیارتان قرار بگیرد‏، پیشنهاد می‌کنیم از نسخه Windows 8.1 Pro استفاده کنید.

ویندوز 8
این نسخه برای کاربران عادی و حرفه ای بسیار مناسب بوده و می‌توانید با نصب این نسخه روی رایانه خود در منزل یا محل کار به اجرای فعالیت‌های روزمره بپردازید.

تهیه کننده: امیر عصاری
منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام جم‏، شماره 457


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 93/2/29:: 12:54 عصر     |     () نظر

کوچک‌ترین کامپیوتر تاریخ توسط اینتل

شرکت اینتل یک کامپیوتر بسیار کوچک را با نام "ادیسون" روانه بازار خواهد نمود که ابعاد این کامپیوتر برابر با یک کارت SD است. این کامپیوتر امکاناتی مانند اتصال به اینترنت و اسکن برای ویروس را در ابعادی به اندازه یک کارت میکرو SD برای خریداران خود مهیا خواهد نمود. همچنین این سیستم از وای فای و بلوتوث‌های دارای استاندارد مصرف پایین پشتیبانی می‌کند.

دستگاه کنترل علایم حیاتی نوزاد

یکی از محصولات عرضه شده بر پایه ادیسون سیستم Mimo خواهد بود که یک دستگاه کنترل علایم حیاتی نوزاد است و مواردی مانند دمای بدن نوزاد و ضربان قلب او را مرتب به والدین انتقال خواهد داد.

همچنین با اتصال به صورت راه دور به دستگاه گرم کننده به محض بیدار شدن بچه برای او شیر گرم خواهد کرد.

گجت‌های خود را شارژ کنید

یکی دیگر از ابزارهای ویژه هوشمند ساخته شده بر پایه ادیوسن کاسه ای است که به کمک آن می‌توانید با روشی جدید گجت‌های خود را شارژ کنید، به این ترتیب که با قرار دادن گجت خود درون کاسه به صورت خودکار ادیسون اقدام به شارژ این دستگاه خواهد نمود.

Intel Edison در میانه سال 2015 میلادی عرضه خواهد شد.

منبع: ایتنا


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 93/2/29:: 12:54 عصر     |     () نظر

عناوین ضمیمه کلیک روزنامه جام جم، شماره 457:
مجله فناوری اطلاعات روزنامه جام جم

- ایسوس و محصولاتی برای گیمرها
- ماموریت محرمانه سامسونگ
- ورود عربستان به دنیای بازی سازها
- دستبند هوشمند سونی
- نهمین پنجره مایکروسافت هم باز می شود
- مروری بر محصولات معرفی شده در نمایشگاه CES 2014
- هدفون LINX Fusion
- تلویزیون جدید سامسونگ Real 240Hz Full HD
- نوت بوکی برای بازی
- در آمد غول های اینترنتی از کجا می آید؟
- پشتیبان گیری در ویندوز 8
- تقویم فارسی برای موبایل
- آغاز دست و دلبازی مایکروسافت
- نخستین گام برای داشتن یک وبسایت در آمدزا
- 7 درس مهم در کسب و کار دیجیتال
- چگونه با واترمارک عکس را مال خود کنید؟
- تفاوت نسخه های مختلف ویندوز 8.1
- «نویسا» به جای شما می نویسد
- لنز چشمی گوگل برای دیابتی ها
و ...

دانلود ضمیمه کلیک روزنامه جام جم شماره 457


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 93/2/29:: 12:54 عصر     |     () نظر

مدتی می‌شود که گوگل، امکان نمایش تاریخ هجری شمسی را به برخی از سرویس‌های خود اضافه کرده است. پس از آنکه این امکان به سرویس جی‌میل اضافه شد، خیلی‌ها آرزو داشتند که گوگل این ویژگی را به تقویمش هم اضافه کند؛ اتفاقی که حالا رخ داده است. 

 

 تاکنون در تقویمی‌ترین برنامه Google، یعنی Google Calendar، نمی‌شد تاریخ‌ها را به شمسی دید. اصلی‌ترین درخواست کاربران فارسی‌ زبان Calendar، پشتیبانی از تقویم شمسی بوده است. از این پس در Google  Calendar  تاریخ شمسی و میلادی را کنار هم قابل استفاده هستند.

 تقویم هجری شمسی در گوگل

برای اینکه بتوانید تقویم شمسی را در تقویم گوگل مشاهده کنید کافی است به بخش «تنظیمات» بروید، و در زبانه «کلی»، در مقابل «تقویم غیرمیلادی»، «تقویم هجری شمسی» را انتخاب کنید.

 گوگل می‌گوید در تلاش است تا تقویم شمسی را به سایر محصولات شرکت خود نیز اضافه کند.

منبع: وبلاگینا


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 93/2/29:: 12:53 عصر     |     () نظر
بازی Need For Speed Rivals

از آخرین باری که شماره جدیدی از بازی Need for Speed را تجربه کردیم حدود 1 سال می‌گذرد. همانگونه هم که قبلا EA اعلام کرده بود این بازی ماشین به یک سری سالانه تبدیل شده و اگر مشکلی غیرمنتظره پیش نیاید، هر سال می‌توان منتظر شماره جدیدی از این بازی رایانه ای بود. نسخه سال قبل این سری که نام Most Wanted را بر دوش می‌کشید با ضعف‌هایی دست و پنجه نرم می‌کرد که برای طرفداران قدیمی این سری عذاب‌آور و ناامید کننده بود. شماره جدیدی این سری از بازیها Need For Speed Rivals بوده که توسط شرکت جدیدی به نام Ghost Games ساخته شده و ظاهرا شرکت Criterion Games نیز مشاور این شرکت بوده است.

داستان بازی Need For Speed Rivals
داستان بازی براساس رقابت رانندگان غیرقانونی و پلیس‌های شهر برایتان شرح می دهد اما این داستان تنها به صورت تصاویر درهم و فقط بر اساس دایالوگ‌ها بازگو می‌شود و در کل باید بگوییم باز هم شاهد داستانی در حد نسخه‌های NFS MW و NFS Carbon نیستیم. داستان تا پایان بازی به همین منوال ادامه می‌یابد و در ابتدای هر فصل فقط شنیدار دیالوگ‌هایی خواهید بود که از زبان یک راننده غیرقانونی و پلیس بازگو می‌شود. شاید اگر شاهد داستانی زیباتر و پویاتر از این بازی بودیم، تاثیر مسابقات و لذت آن را برایمان دوچندان می‌کرد.

بازی Need For Speed Rivals
گیم پلی بازی NFS Rivals
گیم‌پلی بازی بدین‌ صورت است که برای پشت سر گذاشتن هر مرحله از بازی، نیاز به انجام یک سری کارها دارید.  رفته رفته این مراحل و کارهایی که باید انجام دهید بیشتر و سخت‌تر می‌شوند و تا پایان بازی باید خود را به چنان مهارتی برسانید که بتوانید 15 دقیقه تمام، بدون دستگیری توسط پلیس و خراب شدن اتومبیلتان، مسابقه را به پایان برسانید که به هیچ وجه کار آسانی نیست و همانطور که گفته شد نیاز به تمرین بالایی دارد. در کل بازی از 60 مرحله و درجه (Level Up) تشکیل شده است (هر مرحله حکم یک درجه را دارد) که برای اتمام تمامی آن‌ها به حداقل 15 ساعت زمان نیاز خواهید داشت. البته شایان ذکر است که بخش پلیس نیز به همین منوال است با این تفاوت که ماموریت‌هایی که در بخش پلیس انجام خواهید داد، برعکس کاری است که در بخش مسابقات انجام می‌دهید. همانطور که گفته شد، با پشت‌سر گذاشتن هر مرحله، برای شما اتومبیل جدیدی آزاد خواهد شد، که این کار اشتیاق شما برای ادامه کار را بیشتر می‌کند؛ چیزی که در نسخه قبلی این سری از وجود آن محروم بودیم!

Need For Speed Rivals
اتومبیل‌ها، از بهترین و آخرین مدل‌ترین ماشینهای شرکت‌های خوش نام جمع آوری شده که لذت رانندگی دیوانه‌وار در آن‌ها تا مدت‌ها در خاطرتان خواهد ماند. قابلیت ارتقای اتومبیل و رنگ آمیزی و شخصی‌سازی در این سری بازگشته و هرچند بصورت محدود به آن پرداخت شده اما، راضی کننده است.



بخش آنلاین
بخش آنلاین بازی Need For Speed Rivals به سبک جالبی با حالت آفلاین بازی ادغام شده است. بدین صورت که اگر در حین ورود به بازی به اینترنت متصل باشید، بازی بصورت اتوماتیک شما را به همراه 5 نفر دیگر در یک محیط قرار خواهد داد، که به انتخاب فرد، می‌تواند پلیس یا مسابقه دهنده باشد. حالا شما، یا می‌توانید به بازی خود مشغول باشید یا سربه سر دیگر حریفان انسانی بگذارید و با آن‌ها به رقابت بپردازید.



گرافیک بازی Need For Speed Rivals
موتور گرافیکی بازی به لطف استفاده از موتور Frostbite 3 به خوبی جواب داده است. شایان ذکر است که این بازی به غیر از تغییرات آب و هوا، گردش روز و شب را نیز در خود جای داده که قابل تحسین است. گرافیک بازی قابل تمجید است و نقصی در جزئیات و طراحی‌های محیط نمی‌توان دید. اتومبیل‌ها به زیبایی طراحی شده‌اند و جزئیات خوبی دارند و افکت‌های باران و برف و ... نیز به طرز زیبایی بر روی صفحه نمایش شما نقش خواهند بست. نورپردازی به لطف موتور قدرمتند، مثال زدنی است، مخصوصا وقتی در شبی بارانی و جاده‌ای خیس، انعکاس نور چشمک زن پلیس را بر تمامی عوامل محیطی مشاهده کردید لب به تحسین خواهید گشود.

منبع: بازی سنتر


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 93/2/29:: 12:53 عصر     |     () نظر
قوی ترین آنتی ویروس 2013 جهان

در پایان هر سال؛ شرکت نرم افزاری AV-Comparatives گزارش پایانی را درمورد بررسی نرم افزارهای آنتی ویروس مختلف در هر سال و بهترین محصولات امنیتی گوناگون منتشر می کند.

در سال 2013، شرکت AV-Comparatives برای یکبار دیگر 22 نرم افزار امنیتی را برای سیستم عامل ویندوز بررسی کرد.
همه این برنامه های ضد ویروس در مقابل آزمایشات مختلف از جمله آزمایش محافظت از سیستم دربرابر تهدیدات اینترنتی، شناسایی برنامه های مخرب و تامین امنیت کامپیوتر بدون کاهش سرعت سیستم بررسی شدند.
همچنین آزمایشی از نرم افزارهای آنتی ویروس در پاکسازی ویروس از یک رایانه آلوده، دفع تهدیدات جدید و محافظت از کامپیوتر کاربران در برابر حملات Phishing گرفته شد. درحالیکه همه نرم افزارهای ضد ویروس در این بررسی ها وضعیت قابل قبولی داشتند؛ بعضی از برنامه های آنتی ویروس از سایرین بهتر عمل کردند و در نتیجه در این امتیازات که توسط AV-Comparatives داده شد بالاتر قرار گرفتند.

جایزه بهترین محصول امنیتی سال 2013 بدلیل کسب امتیازات عالی در اکثر آزمایشات به نرم افزار آنتی ویروس Kaspersky اهدا می شود.

Kaspersky Internet Security 2014

در مجموع آزمایشات بعمل آمده در سال 2013، محصولات دیگری هم عملکرد بسیار خوبی داشتن که در اینجا معرفی می شوند:
 
نرم افزار امنیتی و آنتی ویروس Bitdefender, ESET, F-Secure, Avast, BullGuard, Fortinet و AVIRA

شرکت AV-Comparatives آزمایشات و بررسی های جامعی را در هر ماه بصورت رایگان در اختیار کاربران و همچنین شرکت های سازنده محصولات امنیتی رایانه قرار می دهد.

AV-Comparatives

( نمایش تصویر بالا در اندازه بزرگ)

اطلاعات بالا گزارش ماهانه این شرکت از نرم افزارهای آنتی ویروس مختلف را بطور مختصر در سال 2013 مشخص می کند. 

دریافت کتابچه کامل این گزارش از سایت AV-Comparatives

 
منبع: AV-Comparatives


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 93/2/29:: 12:53 عصر     |     () نظر

شرکت اینتل درصدد ارائه پردازنده هایی می باشد که از لحاظ معماری و سازگاری، دو سیستم عامل ویندوز و اندروید را با یکدیگر اجرا کند در حقیقت بر اساس اطلاعاتی که درباره کامپیوتر های جدید اینتل منتشر شده به طور هم زمان از دو سیستم عامل ویندوز و اندروید که در کنار یکدیگر پشتیبانی می کنند گزارش ها حاکی از این است اینتل برای چنین  سیستم هایی عنوان و اصطلاح PC Plus را انتخاب کرده است به عبارتی در این پلت‌فرم، کاربران تبلت‌ها، لپ تاپ ها، و کامپیوترها می‌توانند علاوه بر سیستم عامل ویندوز هشت، از پلت‌فرم اندروید نیز که تعداد بسیار قابل توجهی طرفدار و اپلیکشن دارد? استفاده کنند. همچنین در حالی که به نظر می رسد استفاده از دو سیستم عامل در یک دستگاه? نکته ای جدید باشد اما باید تاکید نمود که شرکت سامسونگ اخیرا در یکی از محصولات کامپیوتری خود از سری ATIV امکان اجرای اندروید در کنار ویندوز را فراهم کرده و نیز شرکت ایسوس نیز همانطور که ادامه خبرها اشاره شده، قصد دارد امسال تبلت دوگانه خود با دو سیستم عامل را راهی بازار کند.
به عقیده کارشناسان، این موضوع قطعاً زنگ خطر بسیار بزرگی برای مایکروسافت خواهد بود و حالا این اندروید است که پس از ناکامی لینوکس و سایر سیستم عامل ها در بازار در رقابت با ویندوز، به طور جدی، قصد به زیر کشیدن ویندوز را دارد!

منبع: ماهنامه دانش و کام‍‍پیوتر شماره 171


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 93/2/29:: 12:52 عصر     |     () نظر

چهار سال پیش دو شرکت مایکروسافت و یاهو، یک قرارداد همکاری ده ساله امضا کردند. حالا شنیده می‌شود ممکن است این قرارداد لغو شود. پیشتر نیز یاهو با بهانه کردن ماجرای برکناری مدیرعامل مایکروسافت، استفاده از فناوری bing ads مایکروسافت را در هنگ‌کنگ و تایوان کنار گذاشت.

تمایل یاهو به لغو همکاری‌ها در شرایطی است که مایکروسافت منافع زیادی برای آن به ارمغان آورده است. برای مثال براساس گزارش یاهو در دسامبر 2013، این شرکت 31 درصد درآمدهای فصلی خود را از مایکروسافت دریافت کرده است. همچنین بیشتر نتایج جستجو در سایت یاهو به گشت‌و‌گذارهای اینترنتی در بینگ مایکروسافت مربوط می‌شود. از طرفی دیگر براساس قراردادی که این دو شرکت در بهار گذشته با یکدیگر به ثبت رساندند، مایکروسافت باید درآمدهای به ازای جستجو را تا مارس 2014 به شرکت یاهو پرداخت کند. در خبرهای جدید درباره این قرارداد آمده است ادامه همکاری این دو قدرت دنیای فناوری به نظر کاربران آنها بستگی دارد.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام جم، شماره 462


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 93/2/29:: 12:52 عصر     |     () نظر

دانلود ضمیمه کلیک روزنامه جام جم شماره 462

عناوین ضمیمه کلیک روزنامه جام جم، شماره 462:
 
- معرفی تلفن همراه Liquid E3 ایسر

- ویندوز 9 در راه است

- خرید واتس اپ توسط فیسبوک

- فروش کنسول بازی سونی رکورد زد

- سامسونگ، شانس تصاحب اندروید را از دست داد

- نسخه جدید بازی پرندگان خشمگین

- نسل کوچک تلفن همراه LG G2

- شرکت گوگل Slick Login را خرید

- آیپد خود را به لپ تاپ تبدیل کنید

- نگاهی به سیر تکاملی دستگاه های ذخیره داده

- وصل کردن ماوس، صفحه کلید یا فلش به تلفن همراه و تبلت

- راه اندازی یک شبکه از نوع AD Hoc

- راهنمای خرید صفحه جادو

- روش های جستجو در گوگل برای مبتدیان

- جستجوی فوق سریع در ویندوز

- حذف کامل مرورگر اینترنت اکسپلورر از ویندوز

- غیر فعال کردن پخش خودکار در مرورگرها

- فناوری دیجیتال
 

و ...


 دانلود ضمیمه کلیک روزنامه جام جم شماره 462


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 93/2/29:: 12:52 عصر     |     () نظر

بر اساس گزارشی از آژانش خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شاید بتوان سال 2013 را سال بازی های کامپیوتری نام گذاری کرد. ضمن اینکه در این سال، دو شرکت مایکروسافت و سونی، بزرگترین تحول در دنیای کنسول های بازی را رقم زدند و با ارائه نسل جدید کنسول های خود، به بازار داغ بازی های کامپیوتری بیش از پیش دامن زده و سبب شدند که انواع بازی ها با قابلیت های مختلف، به دست کاربران برسد.

بهترین بازی های کامپیوتری سال 2013

در همین راستا و با آغاز سال 2014 میلادی، نشریه Forbes (فوربس)، در گزارش جدید خود، لیست بهترین بازی های کامپیوتر جهان که در سال 2013 عرضه شده اند را به قرار زیر منتشر کرده است (در این فهرست،10 بازی برتر سال، از شماره 1 که برترین و موفق ترین بازی محسوب می شود، تا شماره 10، به ترتیب لیست شده اند).

1.بازی BioShock Infinite


این بازی چشمگیر، که رتبه نخست را در این فهرست به خود اختصاص داده است، توسط مرکز Irrational Games تولید و توسط شرکت K2 Games عرضه شده است. "کن لیواین (Ken Levine)" طراحی این بازی را بر عهده داشته است و از نظر میزان کسب درآمد می توان گفت که بهترین بازی را طراحی کرده است.

ماجرای این بازی در کلمبیا دنبال می شود و داستان مهیج و فضای بسیار واقعی، کاربر را تا مرحله آخر نگه می دارد.

2.بازی The Last Of Us

The Last Of Us
این بازی توسط شرکت Naughty Dog تولید و توسط مرکز سرگرمی های کامپیوتر سونی عرضه شده است. این بازی پر فروش، به همان اندازه که خوش نام است، جذابیت هم دارد. طراحی گرافیکی پیشرفته، سیستم صوتی قوی، داستان های دنباله دار، مهم ترین عوامل در افزایش محبوبیت این بازی محسوب می شوند.

این محصول را به جرات می توان یکی از بهترین بازی هایی دانست که سال 2013 وارد بازار جهانی شد.

3.بازی Super Mario 3D World

Super Mario 3D World
این بازی توسط شرکت Nintendo تولید و عرضه شده است. این محصول را می توان نسخه پیشرفته بازی محبوب Mario دانست که دنیایی شبیه آنچه که از کودکی در خاطر شما مانده است را تداعی می کند و در عین حال فضاهای زیباتر، با قابلیت های بهتر را در اختیار شما می گذارد.

نخستین نسخه این بازی در سال 1983 عرضه شد.

4.بازی Gone Home


بازی مورد بحث، توسط شرکت The Fullbright Company ساخته شده است. این بازی یک نقش اول دارد که با داستان ها و ماجراهای مختلف مواجه می شود و در واقع نمونه ای عالی از بازی هایی است که برای پیشبرد مراحل مختلف آن، خوشبختانه نیازی به نبرد و خونریزی نیست!

کاربران در این بازی یک خانه خالی در اختیار دارند و باید به دنبال خانواده مفقود شده بگردند و بخش های مختلف اطلاعات را برای رسیدن به این هدف کنار هم بگردند و بخش های مختلف اطلاعات را برای رسیدن به این هدف کنار هم بگذارند.

5.بازی The Stanley Parable


این بازی توسط شرکت Davey Weden/Galactic Cafe ساخته شده است. این بازی را می توان از بهترین محصولات رده خود دانست که دنیایی مدرن از بازی های کامپیوتری را ارایه می دهند.

در عین حال اگر شما جزء آن دسته از کاربرانی هستید که به بازی ها فکری علاقه دارید، باید گفت که این محصول دقیقا برای شما ساخته شده است. این بازی را باید دنبال کنید تا نقاط قوت آن را به عینه ببینید.

6.بازی GunPoint

این بازی توسط شرکت Suspicious Developments ساخته شده است. این بازی در اصل یک معمای جذاب و پازل پیچیده است که نخستین بار توسط یکی از روزنامه نگاران حوزه بازی های کامپیوتری یعنی "تام فرانسیس (Tom Frascis)" روانه بازار شد.

این بازی فکری، ذهن کاربر را درگیر می کند و نوشته هایی که در آن ظاهر می شود، بسیار طنز آمیز و مهیج هستند.

7.بازی Papers, Please


این بازی توسط شرکت Lucas Pope ساخته شده است.

بازی مذکور مربوط به یک اداره مهاجرت می شود که هر یک از مراجعه کنندگان آن، داستان متقاوتی دارند و باید به مسئله آنها رسیدگی کرد. در این بازی شما برای مراجعه کنندگان مختلف، تصمیم گیری می کنید که البته ممکن است در خلال بازی، یک ماجرای احساسی هم رخ دهد.

8.بازی Monaco: What’s Yours Is Mine


این بازی توسط شرکت PocketWatch Games تولید و توسط مرکز Majesco Entertainment عرضه شده است.

این بازی، یک فضای مدرن از نسخه قبلی خود را در اختیار کاربر می گذارد که دنبال کردن مراحل جذاب آن، برای هر کس می تواند اعتیاد آور باشد! این بازی را می توان به صورت همزمان، با دو یا چند دوست دنبال کرد. لازم به ذکر است، شما در این بازی، عضو یک گروه گانگستری هستید، و نقش سارق اصلی را بر عهده دارید.

9.بازی The Legend Of Zelda: A Link Between Worlds


این بازی توسط شرکت Nintendo تولید و عرضه شده است.

شاید بتوان گفت که این محصول بهترین بازی ساخت این شرکت در یک دهه گذشته محسوب می شود و همه بخش های لازم از جمله کیفیت گرافیکی، داستان خوب و سازگاری با سیستم های سخت افزاری را شامل می شود. این بازی به نحو قابل توجهی ذهن کاربر را درگیر می کند و او مجبور می شود مراحل مختلف را با دقت دنبال کند.

10.بازی Civilization V: Brave New World


این بازی، توسط مرکز Firaxis Games تولید و توسط شرکت K2 Games عرضه شده است.

این محصول در خانواده بازی های استراتژیک طبقه بندی می شود و در سال 2010 که نسخه جدید این بازی، کاربر را با فرهنگ های تازه آشنا می کند. گزینه های دیپلماتیک بیشتری در اختیار او می گذارد و قابلیت های فراوانی را به کاربر ارایه می دهد.

منبع: ماهنامه دانش و کامپیوتر بهمن 92


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 93/2/29:: 12:51 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >