سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از او پرسیدند بهترین شاعران کیست ؟ فرمود : ] شاعران در میدانى نتاخته‏اند که آن را نهایتى بود و خط پایانش شناخته شود ، و اگر در این باره داورى کردن باید پادشاه گمراه را این لقب شاید ( امرء القیس مقصود اوست . ) [نهج البلاغه]
روزها در گذر است، مطالب جالب
درباره



روزها در گذر است، مطالب جالب


امیر ل
آرشیو یادداشت‌ها

بررسی ویژگی های دیش جدید استارلینک اسپیس‌ایکس

دسترسی سریع به سرفصل‌های این مطلب  پنهان 
1. طراحی دیش جدید استارلینک اسپیس‌ایکس
2. مشخصات فنی دیش جدید استارلینک اسپیس‌ایکس
3. سرعت و محدوده پوشش دیش جدید استارلینک اسپیس‌ایکس
3.1. تغییرات کلیدی در دیش جدید استارلینک اسپیس‌ایکس:

اسپیس‌ایکس، شرکت فضایی ایلان ماسک، اخیراً از نسل جدید دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک رونمایی کرد. این دیش با طراحی جدید خود، محدوده پوشش و سرعت بالاتری را نسبت به نسل قبلی ارائه می‌دهد.

طراحی دیش جدید استارلینک اسپیس‌ایکس

یکی از تغییرات قابل توجه در دیش جدید استارلینک، طراحی آن است. این دیش دیگر چرخشی نیست و به صورت ثابت روی زمین نصب می‌شود. همچنین، اندازه آن کمی بزرگ‌تر از نسل قبلی است و از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار بهره می‌برد.

مشخصات فنی دیش جدید استارلینک اسپیس‌ایکس

اندازه دیش جدید استارلینک 23.4 اینچ در 11.9 اینچ است که کمی بزرگ‌تر از دیش نسل دوم با اندازه 20.2 اینچ در 11.9 اینچ است. همچنین، این دیش به‌طور میانگین بین 75 تا 100 وات برق مصرف می‌کند که نسبت به دیش نسل دوم با مصرف 50 تا 75 وات، اندکی افزایش یافته است.

سرعت و محدوده پوشش دیش جدید استارلینک اسپیس‌ایکس

اسپیس‌ایکس ادعا می‌کند که دیش جدید استارلینک می‌تواند سرعت دانلود تا 300 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا 200 مگابیت بر ثانیه را ارائه دهد. همچنین، این دیش محدوده پوشش بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد و می‌تواند در مناطقی که پوشش دیش نسل دوم ضعیف است، نیز کار کند.

تغییرات کلیدی در دیش جدید استارلینک اسپیس‌ایکس:

طراحی ظریف‌تر و زیباتر
استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار
اندازه کمی بزرگ‌تر
مصرف برق اندکی بیشتر
عملکرد بهتر در ارائه اینترنت
عرضه در کنار روتر جدید نسل 3

اسپیس‌ایکس هنوز قیمت و تاریخ عرضه دیش جدید استارلینک را اعلام نکرده است. با این حال، این شرکت قصد دارد این دیش را همراه با روتر جدید «نسل 3» استارلینک که از وای‌فای 6 و دو درگاه اترنت پشتیبانی می‌کند، به فروش برساند.

اسپیس‌ایکس صبح امروز به وقت ایران 23 ماهواره استارلینک دیگر را به مدار پرتاب کرد. این شرکت همچنین عصر امروز برای دومین آزمایش پرتاب مداری استارشیپ اقدام کرد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 102/9/2:: 3:28 عصر     |     () نظر