سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بی انصافی کند، کسی با او دوست نشود . [امام علی علیه السلام]
روزها در گذر است، مطالب جالب
درباره



روزها در گذر است، مطالب جالب


امیر ل
آرشیو یادداشت‌ها
بازی Need For Speed Rivals

از آخرین باری که شماره جدیدی از بازی Need for Speed را تجربه کردیم حدود 1 سال می‌گذرد. همانگونه هم که قبلا EA اعلام کرده بود این بازی ماشین به یک سری سالانه تبدیل شده و اگر مشکلی غیرمنتظره پیش نیاید، هر سال می‌توان منتظر شماره جدیدی از این بازی رایانه ای بود. نسخه سال قبل این سری که نام Most Wanted را بر دوش می‌کشید با ضعف‌هایی دست و پنجه نرم می‌کرد که برای طرفداران قدیمی این سری عذاب‌آور و ناامید کننده بود. شماره جدیدی این سری از بازیها Need For Speed Rivals بوده که توسط شرکت جدیدی به نام Ghost Games ساخته شده و ظاهرا شرکت Criterion Games نیز مشاور این شرکت بوده است.

داستان بازی Need For Speed Rivals
داستان بازی براساس رقابت رانندگان غیرقانونی و پلیس‌های شهر برایتان شرح می دهد اما این داستان تنها به صورت تصاویر درهم و فقط بر اساس دایالوگ‌ها بازگو می‌شود و در کل باید بگوییم باز هم شاهد داستانی در حد نسخه‌های NFS MW و NFS Carbon نیستیم. داستان تا پایان بازی به همین منوال ادامه می‌یابد و در ابتدای هر فصل فقط شنیدار دیالوگ‌هایی خواهید بود که از زبان یک راننده غیرقانونی و پلیس بازگو می‌شود. شاید اگر شاهد داستانی زیباتر و پویاتر از این بازی بودیم، تاثیر مسابقات و لذت آن را برایمان دوچندان می‌کرد.

بازی Need For Speed Rivals
گیم پلی بازی NFS Rivals
گیم‌پلی بازی بدین‌ صورت است که برای پشت سر گذاشتن هر مرحله از بازی، نیاز به انجام یک سری کارها دارید.  رفته رفته این مراحل و کارهایی که باید انجام دهید بیشتر و سخت‌تر می‌شوند و تا پایان بازی باید خود را به چنان مهارتی برسانید که بتوانید 15 دقیقه تمام، بدون دستگیری توسط پلیس و خراب شدن اتومبیلتان، مسابقه را به پایان برسانید که به هیچ وجه کار آسانی نیست و همانطور که گفته شد نیاز به تمرین بالایی دارد. در کل بازی از 60 مرحله و درجه (Level Up) تشکیل شده است (هر مرحله حکم یک درجه را دارد) که برای اتمام تمامی آن‌ها به حداقل 15 ساعت زمان نیاز خواهید داشت. البته شایان ذکر است که بخش پلیس نیز به همین منوال است با این تفاوت که ماموریت‌هایی که در بخش پلیس انجام خواهید داد، برعکس کاری است که در بخش مسابقات انجام می‌دهید. همانطور که گفته شد، با پشت‌سر گذاشتن هر مرحله، برای شما اتومبیل جدیدی آزاد خواهد شد، که این کار اشتیاق شما برای ادامه کار را بیشتر می‌کند؛ چیزی که در نسخه قبلی این سری از وجود آن محروم بودیم!

Need For Speed Rivals
اتومبیل‌ها، از بهترین و آخرین مدل‌ترین ماشینهای شرکت‌های خوش نام جمع آوری شده که لذت رانندگی دیوانه‌وار در آن‌ها تا مدت‌ها در خاطرتان خواهد ماند. قابلیت ارتقای اتومبیل و رنگ آمیزی و شخصی‌سازی در این سری بازگشته و هرچند بصورت محدود به آن پرداخت شده اما، راضی کننده است.



بخش آنلاین
بخش آنلاین بازی Need For Speed Rivals به سبک جالبی با حالت آفلاین بازی ادغام شده است. بدین صورت که اگر در حین ورود به بازی به اینترنت متصل باشید، بازی بصورت اتوماتیک شما را به همراه 5 نفر دیگر در یک محیط قرار خواهد داد، که به انتخاب فرد، می‌تواند پلیس یا مسابقه دهنده باشد. حالا شما، یا می‌توانید به بازی خود مشغول باشید یا سربه سر دیگر حریفان انسانی بگذارید و با آن‌ها به رقابت بپردازید.



گرافیک بازی Need For Speed Rivals
موتور گرافیکی بازی به لطف استفاده از موتور Frostbite 3 به خوبی جواب داده است. شایان ذکر است که این بازی به غیر از تغییرات آب و هوا، گردش روز و شب را نیز در خود جای داده که قابل تحسین است. گرافیک بازی قابل تمجید است و نقصی در جزئیات و طراحی‌های محیط نمی‌توان دید. اتومبیل‌ها به زیبایی طراحی شده‌اند و جزئیات خوبی دارند و افکت‌های باران و برف و ... نیز به طرز زیبایی بر روی صفحه نمایش شما نقش خواهند بست. نورپردازی به لطف موتور قدرمتند، مثال زدنی است، مخصوصا وقتی در شبی بارانی و جاده‌ای خیس، انعکاس نور چشمک زن پلیس را بر تمامی عوامل محیطی مشاهده کردید لب به تحسین خواهید گشود.

منبع: بازی سنتر


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 93/2/29:: 12:53 عصر     |     () نظر