سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در برابر آنکه از او دانش می جویید، فروتنی کنید و از دانشمندان متکبّر مباشید که باطل شما، حقّتان را ببرد . [امام صادق علیه السلام]
روزها در گذر است، مطالب جالب
درباره



روزها در گذر است، مطالب جالب


امیر ل
آرشیو یادداشت‌ها

معرفی 10 تبلت برتر جدید سال 2018 که ارزش خرید دارند 

10 تبلت برتر سال 2018 که ارزش خرید بالایی دارند

ممکن است بازار فروش تبلت‌ ها به گرمی بازار گوشی‌های هوشمند نباشد اما هنوز تبلت‌های قدرتمندی را شاهد هستیم که ارزش خرید بالایی دارند. در ادامه 10 تبلت برتر سال 2018 را با هم مرور خواهیم کرد.

امروزه با پیشرفت و توسعه تبلت‌ها، تقریبا می‌توان آنها را به عنوان جایگزینی برای لپ‌تاپ‌ها تلقی کرد. درحقیقت کاربر می‌تواند در کنار تبلت خود از یک کیبورد عالی و حتی نرم‌افزاری مشابه آنچه که در لپ‌تاپ اجرا می‌شود نیز بهره ببرد. این تبلت‌ها سبک بوده و به‌راحتی قابل حمل هستند و از نظر عملکرد به‌گونه‌ای هستند که بیشتر نیازهای نرم‌افزاری کاربر را برآورده می‌سازند.

در نتیجه برای آن‌دسته از افرادی که در حال حاضر قصد خرید یک تبلت با عملکرد عالی را دارند، پیشنهاد می‌شود با پلازامگ همراه باشند تا در ادامه بهترین و قدرتمندترین تبلت‌های سال 2018 را با هم مرور کنیم.

در حال حاضر می‌توان گفت که آیپد پرو اپل به لطف اکوسیستم نرم‌افزاری قوی خود در صدر بهترین تبلت‌های سال قرار دارد اما در کنار آن تبلت‌های اندرویدی بی‌نظیری نیز دیده می‌شود. در فهرست 10 تبلت برتر سال 2018 نام سرفیس پرو به عنوان یک تبلت ویندوزی نیز به چشم می‌خورد.

گفتنی است این فهرست و رتبه‌بندی براساس عملکرد، طول عمر باتری و کیفیت صفحه نمایش تبلت‌ها تنظیم شده است. البته قیمت نهایی محصول نیز در این درجه‌بندی نقش مهمی ایفا کرده است.

 


1- آیپد پرو 11 اینچ (2018)


iPad Pro 2018 / آی پد پرو 2018

آیپد پروی 11 اینچ اپل، برترین تبلتی است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید. ممکن است قیمت این تبلت کمی بالا باشد اما قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند این نقص را به خوبی پوشش دهد. آیپد پروی 11 اینچ از پردازنده A12X بایونیک بهره برده و iOS 12 را اجرا می‌کند. این آیپد از یک دوربین 12 مگاپیکسلی در پنل عقب و یک دوربین 7 مگاپیکسلی سلفی نیز بهره برده و مجهز به یک باتری با ظرفیت 7812 میلی‌آمپر ساعت است. آیپد پرو مزین به یک صفحه نمایش 11 اینچ با رزولوشن 1668 * 2388 است و تنها 468 گرم وزن دارد.

اپل در آیپد پروی 2018 دکمه هوم را حذف کرده و به جای آن از تکنولوژی Face ID بهره گرفته است. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش این آیپد به حداقل رسیده‌ و درواقع شاهد اولین تبلت تمام صفحه اپل هستیم. آیپد پروی 2018 تنها 5.9 میلی‌متر ضخامت داشته و به عنوان باریک‌ترین آیپد در طول تاریخ تبلت‌های اپل شناخته می‌شود. علاوه براین اپل پنسل جدید بهبودهای زیادی یافته است و برای شارژ به درگاه لایتنینگ نیازی نداشته و به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌واسطه آهنربا به بدنه آیپد متصل شده و از این طریق شارژ می‌شود. آیپد پروی 2018 از کیبورد نیز پشتیبانی می‌کند، کیبورد فولیو به‌گونه‌ای طراحی شده است که در دو زاویه امکان استفاده از آیپد را به کاربر می‌دهد.

خاطر نشان می‌شود که آیپد پروی 2018 از جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند اما در ساختار آن USB-C تعبیه شده است که کاربر می‌تواند از طریق پورت USB-C آیپد پروی 2018 را به یک صفحه نمایش ثانویه و یا حتی دوربین عکاسی نیز متصل کند. علاوه براین کاربر می‌تواند با استفاده از پورت USB-C آیفون خود را به آیپد پروی 2018 متصل کرده و آن را شارژ کند. گفتنی است این تبلت قدرتمند از تکنولوژی WiFi ،4G LTE و بلوتوث 5.0 نیز پشتیبانی می‌کند. نسخه 64 گیگابایتی این آیپد در حدود 799 دلار قیمت دارد.

 


2- آیپد جدید اپل (2018)


آیپد 2018 / iPad 2018

آیپد سال‌هاست که بازار تبلت‌ها را تحت سلطه خود قرار داده است. با این حال نسل ششم آیپدهای اپل که در سال 2018 به بازار آمدند، نقطه عطفی در محصولات اپل محسوب می‌شوند. اگر به دنبال نوآوری هستید، این تبلت به شما پیشنهاد می‌شود. آیپد چدید اپل بهترین گزینه‌ای است که به کاربران معمولی و دانش‌آموزان پیشنهاد می‌شود چراکه تنها 330 دلار قیمت دارد. درواقع این آیپد با پشتیبانی از اپل پنسل (که با قیمت 100 دلار به صورت مجزا فروخته می‌شود) و پردازنده جدید خود، جایگزین خوبی برای آیپد سال گذشته این کمپانی تلقی می‌شود.

این آیپد مجهز به پردازنده A10 بایونیک بوده و 2 گیگابایت رم دارد. آیپد جدید اپل در دو نسخه با 32 و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است و از یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پنل عقب خود و یک دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسلی بهره می‌برد. اندازه صفحه نمایش آیپد 2018 اپل، 9.7 اینچ بوده و 2048 * 1536 پیکسل، رزولوشن دارد. باتری این آیپد قادر است برای 10 ساعت کار مداوم، شارژ خود را به‌خوبی حفظ کند.

طراحی بدنه این آیپد مشابه دیگر محصولات اپل بسیار زیبا و حرفه‌ای است اما ضخامت آن تقریبا کمی از آیپد ایر 2 و یا آیپد پرو بیشتر بوده و حدودا 7.5 میلی‌متر ضخامت دارد. آیپد پروی 2018 از سنسور اثرانگشت پشتیبانی می‌کند و از آنجا که iOS 12 را اجرا می‌کند به‌خوبی می‌توان با استفاده از آن، بدون هیچ مشکلی بین اپلیکیشن‌ها سوییچ کرده، در وب جستجو کرده، فیلم تماشا کرد و یا بازی موردعلاقه خود را انجام داد.

این آیپد به جز آنکه تنها یک اسپیکر در انتهای خود دارد، نقصی دیگری نداشته و به عنوان یک آیپد مقرون به صرفه گزینه خوبی برای کاربران معمولی و دانش‌آموزان خواهد بود.

 


3- سامسونگ گلکسی تب اس 4


گلکسی تی اس 4 / Galaxy Tab S4

سامسونگ گلکسی تب اس 4 نزدیک‌ترین تبلت اندرویدی به آیپد پرو است که از یک صفحه نمایش فوق‌العاده باکیفیت بهره می‌برد. گلکسی تب اس 4 مجهز به یک صفحه نمایش 10.5 اینچ سوپر امولد با رزولوشن 2560 * 1600 پیکسل است و از پردازنده اسنپدراگون 834 بهره می‌برد. این تبلت، 4 گیگابایت رم داشته و در دو نسخه با 64 و 256 گیگابایت حافظه داخلی در بازار موجود است. گفتنی است که گلکسی تب اس 4 از درگاه microSD نیز پشتیبانی کرده و درصورتی‌که به مقدار حافظه بیشتری نیاز داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید برحسب نیاز خود از کارت حافظه جانبی microSD استفاده کنید.

این تبلت مجهز به چهار اسپیکر قدرتمند است و از یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پنل عقب خود بهره می‌برد که قادر است ویدیوی باکیفیت 4K را در 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. علاوه براین یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز برای گرفتن عکس‌های سلفی و یا تماس ویدیویی در این تبلت تعبیه شده است. گفتنی است گلکسی تب اس 4 اندروید 8.1 اوریو را اجرا می‌کند.

سامسونگ در این تبلت با استفاده از حالت دکس، رابط کاربری اندروید را به رابط کاربری دسکتاپ تغییر می‌دهد. همچنین می‌توان از طریق پورت USB-C، گلکسی تب اس 4 را به یک صفحه نمایش ثانویه متصل کرد. باتری 7300 میلی‌آمپر ساعتی این تبلت، خیال کاربر را از داشتن شارژ برای یک روز کامل راحت کرده است و گفتنی است که باتری این تبلت در کمتر از 2 ساعت شارژ می‌شود.

قلم دیجیتال S Pen این تبلت سبب شده است که کارایی آن بیش از پیش شود. نقطه ضعف گلکسی تب اس 4، قیمت نسبتا بالای آن است و اگر پیش‌تر تجربه کار با لپ‌تاپ را داشته باشید احتمالا کروم‌بوک پروی سامسونگ و یا مایکروسافت سرفیس گو گزینه مناسب‌تری برای شما خواهند بود. در حقیقت گلکسی تب اس 4 در مقایسه با گلکسی تب اس 3 بهبودهای بسیاری یافته است اما در مقابل، قیمت نسبتا بالای 650 دلار را به خریدار تحمیل می‌کند.

 


4- آیپد مینی 4


آیپد مینی 4/iPad mini 4

آیپد مینی 4 ترکیب کاملی از ویژگی‌های قدرت و قابل حمل بودن، است. درواقع این تبلت برای آن‌دسته از افرادی که به دنبال یک تبلت کوچک هستند، گزینه مناسبی خواهد بود. درحقیقت اگر ظاهر زیبای آیپد جدید اپل و یا آیپد پرو را می‌پسندید ولی از نظر شما هر دو بزرگ و گران‌قیمت هستند، آیپد مینی 4 به‌خوبی می‌تواند نقش یک تبلت زیبا، کوچک و قابل حمل را برای شما بازی کند.

آیپد مینی 4 مجهز به صفحه نمایش 7.9 اینچی با رزولوشن 2048 * 1536 پیکسل است که تنها 299 گرم وزن دارد و کاربر برای نگه داشتن و حمل آن دچار زحمت نخواهد شد. آیپد مینی 4 از پردازنده A8 بهره برده و 2 گیگابایت رم دارد. این تبلت یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پنل عقب و یک دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسلی نیز دارد و ظرفیت باتری آن تنها 5124 میلی‌آمپر ساعت است که قادر است برای 10 ساعت شارژ آیپد مینی را تامین کند.

آیپد مینی 4 برخلاف سایر برادران بزرگ خود از کیبورد و اپل پنسل پشتیبانی نکرده و البته از نظر سرعت پردازش نیز به پای آیپد پرو و یا آیپد جدید اپل نمی‌رسد. این تبلت حدود 400 دلار قیمت دارد و درمقایسه با آیپد 2017 اپل کمی گران‌تر به نظر می‌رسد. با این حال اگر تنها کوچکی سایز و وزن سبک یک تبلت برای شما اهمیت دارد، آیپد مینی 4 گزینه مناسبی برای انتخاب خواهد بود.

 


5- آیپد پرو 10.5 اینچ


آیپد 10.5 / iPad 10.5

آیپد پرو 10.5 اینچ درحقیقت به عنوان فرزند وسط خانواده سری آیپد پروی اپل تلقی می‌شود. کوپرتینویی‌ها قصد داشتند که با عرضه آیپد پرو 10.5 اینچ در کنار آیپد پرو 12.9 اینچ و آیپد پرو 9.7 اینچ، حق انتخاب بیشتری را به خریداران آیپدهای خود بدهند. درواقع آیپد پرو 10.5 اینچ در مقایسه با آیپد پرو 12.9 اینچ، قابلیت حمل بیشتری دارد.

این تبلت از یک صفحه نمایش 10.5 اینچ با رزولوشن 2224 * 1668 بهره برده و به لطف بهره‌گیری از تکنولوژی پروموشن اپل، نرخ رفرش صفحه نمایشی در حدود 120 هرتز دارد. آیپد پرو 10.5 اینچ از پردازنده A10X Fusion بهره جسته و 4 گیگابایت رم دارد. این آیپد بسته به نوع مدل خود از 64، 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند. ظرفیت باتری آیپد پرو 10.5 اینچ حدودا 8134 میلی‌آمپر ساعت است، درواقع برخلاف بهبودها و پیشرفت‌هایی که در این آیپد شاهد هستیم، باتری آن تنها برای 10 ساعت کار مداوم، دوام می‌آورد. این آیپد مجهز به یک دوربین 12 مگاپیکسلی در پنل عقب و یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی است.

یکی از نقاط ضعف این تبلت، ارزان نبودن لوازم جانبی آن است. برای مثال قلم دیجیتال اپل پنسل حدودا 100 دلار قیمت دارد و کیبورد هوشمند آن به همراه یک روکش کیبورد با قیمت 160 دلار در بازار به فروش می‌رسد. با این حال این تبلت با قیمت 650 دلاری خود همچنان به عنوان یک آیپد زیبا و کارآمد شناخته می‌شود.

 


6- مایکروسافت سرفیس پرو 6


سرفیس پرو 6 / Surface Pro 6

آیا حقیقتا یک تبلت می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ و یا کامپیوترهای رومیزی شود؟ این سوال همچنان مورد بحث و بررسی منتقدین قرار دارد اما بهترین تبلتی که سعی دارد در این مسیر گام بردارد و این آرزو را به واقعیت تبدیل کند، مایکروسافت سرفیس پرو 6 است.

مایکروسافت سرفیس پرو 6 مجهز به صفحه نمایش 12.3 اینچ با رزولوشن 2736 * 1824 پیکسل است و ویندوز 10 پرو را اجرا می‌کند. این تبلت از پردازنده i5 و i7 و m3 نسل هفتم اینتل بهره برده و از رم‌های 4، 8 و 16 گیگابایتی نیز پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت سرفیس پرو 6، 128 گیگابایت تا 1 ترابایت حافظه داخلی داشته و البته از درگاه microSD نیز بهره می‌برد. همچنین دو دوربین 8 و 5 مگاپیکسلی به ترتیب در پنل عقب و جلوی این تبلت تعبیه شده است. گفتنی است باتری این تبلت برای 13.5 ساعت فعالیت مداوم، شارژ تبلت را حفظ خواهد کرد.

کیبورد و قلم هوشمند این تبلت، کارایی مایکروسافت سرفیس پرو 6 را بیش از پیش کرده و به جرات می‌توان گفت که این تبلت یکی از بهترین تبلت‌های ویندوزی است که در بازار موجود است و گزینه بسیار خوبی برای کاربران حرفه‌ای، دانش‌آموزان و تمام افرادی است که تمایل دارند کارهای روزمره خود را با مایکروسافت سرفیس پرو 6 انجام دهند. این تبلت قدرتمند حدود 900 دلار قیمت دارد اما اگر توان پرداخت 900 دلار را ندارید، تبلت مقرون به‌صرفه مایکروسافت سرفیس گو با 400 دلار به شما پیشنهاد می‌شود. مایکروسافت سرفیس گو مجهز به یک صفحه نمایش 10 اینچی است و ویندوز 10 را اجرا می‌کند. این تبلت اقتصادی به خوبی از قلم هوشمند و کیبورد نیز پشتیبانی می‌کند.

 


7- آمازون فایر HD 10


فایر HD 10 آمازون / Fire HD 10

 

تبلت فایر HD 10 جدیدترین محصول کمپانی آمازون است. این تبلت یکی از بهترین تبلت‌های ارزان‌قیمت است که تنها 150 دلار قیمت دارد. بدنه این تبلت، پلاستیکی بوده و اسپیکرهای قدرتمندی دارد که از تکنولوژی Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند. اما نقطه قوت این محصول، پشتیبانی از دستیار صوتی قدرتمند الکسا است. درحقیقت کاربر می‌تواند حتی در هنگام لاک بودن صفحه نمایش، از الکسا سوال‌های موردنظر خود را بپرسد. قابل ذکر است که الکسا در این تبلت قادر است وسایل هوشمند خانه را کنترل کرده، سفارش پیتزا دهد و هرکار دیگری که اسپیکرهای اکوی آمازون انجام می‌دهند را نیز پشتیبانی کند.

این تبلت سیستم عامل Fire OS را اجرا می‌کند. این سیستم عامل نسخه سفارشی اندروید است و به‌گونه‌ای طراحی شده است که اگر از اپلیکیشنی استفاده می‌کنید که در اندروید اجرا می‌شود، در Fire OS نیز اجرا خواهد شد. گفتنی است در مقایسه با قیمت مناسب این تبلت، ظرفیت باتری آن در اندازه‌ای است که قادر است برای 10 ساعت فعالیت مداوم، شارژ تبلت را تامین کند. درحقیقت پیدا کردن یک تبلت عالی با قیمت زیر 200 دلار، کار بسیار مشکلی است و فایر HD 10 هم یکی از این تبلت‌ها نیست چرا که کیفیت و وضوح صفحه نمایش آن در حد انتظار نیست و همچنین ویبره خوبی ندارد اما با چنین قیمتی، تبلتی بهتر از فایر HD 10 پیدا نخواهید کرد.

 


8- ایسوس زنپد 3S 10


Asus ZenPad 3S 10 /ایسوس زنپد 3S 10

ایسوس زنپد 3s 10 یکی از تبلت‌های ارزان‌قیمت اندرویدی است که ارزش خرید بالایی دارد. این تبلت مجهز به صفحه نمایش 9.7 اینچی با رزولوشن 2048 * 1536 پیکسل است که از پردازنده مدیاتک MT8176 و 4 گیگابایت رم نیز بهره می‌برد. این تبلت در دو نسخه با 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی در بازار موجود است و همچنین از درگاه microSD نیز پشتیبانی می‌کند. ایسوس زنپد 3S 10 اندروید نوقا را اجرا کرده و برای افرادی که به دنبال یک تبلت با سیستم عامل اندروید هستند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. البتهایسوس بازی استراتژیک آنلاین اعلام کرده است که نرم‌افزار این تبلت به زودی به اندروید اوریو ارتقا داده خواهد شد. همچنین یک باتری 5900 میلی‌آمپر ساعتی جهت تغذیه و تامین شارژ تبلت ایسوس زنپد 3S 10 در نظر گرفته شده است. باوجود آنکه مدت دوام شارژ باتری و کیفیت ساخت بدنه این تبلت در حد و اندازه آیپدهای اپل نیست اما پرداخت تنها 300 دلار، هزینه معقولی برای خرید این تبلت خواهد بود. گفتنی است این تبلت از یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پنل عقب و یک دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی نیز بهره می‌برد.

 


9- پیکسل اسلیت گوگل


تبلت پیکسل اسلیت گوگل / google Pixel Slate

گوگل به‌تازگی از تبلت پیکسل اسلیت خود رونمایی کرده است. این تبلت سیستم عامل کروم را اجرا کرده و به عنوان رقیب سرسخت آیپد شناخته می‌شود. پیکسل اسلیت مجهز به یک صفحه نمایش 12.3 اینچی با رزولوشن بی‌نظیر 2000 * 3000 پیکسل است.

پیکسل اسلیت از قلم هوشمند و کیبورد نیز پشتیبانی می‌کند. کیبورد این تبلت که قیمتی در حدود 199 دلار دارد، مجهز به ترک‌پد است و به کاربران کمک می‌کند که از این تبلت به عنوان یک لپ‌تاپ نیز استفاده کنند. این تبلت در مدل پایین از 4 یا 8 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند اما در نسخه‌های پیشرفته‌تر، پردازنده Core i7 اینتل و رم 16 گیگابایتی را شاهد هستیم. پیکسل اسلیت در دو نسخه با 64 و 256 گیگابایت حافظه داخلی در بازار موجود است. گفتنی است ظرفیت باتری پیکسل اسلیت در اندازه‌ای است که بتوان با این تبلت حدود 10 ساعت کار مفید و مداوم را انجام داد.

پیکسل اسلیت گوگل در قیمت پایه 599 دلار دارد اما در مدل بالاتر برای خرید این تبلت باید حدود 1600 دلار هزینه کرد که مطمئنا قیمت نسبتا بالایی برای خریدار خواهد بود.

 


10- آمازون فایر HD 8 Kids Edition


آمازون فایر HD 8 Kids

تبلت آمازون فایر HD 8 Kids Edition، گزینه مناسبی برای کودکان خواهد بود. این تبلت تنها 130 دلار قیمت دارد و از ویژگی کنترل برای والدین به خوبی پشتیبانی می‌کند. این تبلت مجهز به صفحه نمایش 8 اینچ با رزولوشن 800 * 1280 پیکسل است که رنگ‌های جذاب و درخشانی را برای کودکان به نمایش درمی‌آورد. علاوه براین آمازون این تبلت را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که در اطراف آن یک قاب پلاستیکی تعبیه شده است که از افتادن احتمالی تبلت از دست بچه‌ها به‌خوبی حفاظت می‌کند. این تبلت حدود 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد و البته از درگاه microSD نیز پشتیبانی می‌کند. گفتنی است باتری این تبلت ویژه کودکان قادر است برای 12 ساعت فعالیت مداوم، شارژ تبلت را تامین کند.

هنگامی که بحث کنترل والدین پیش می‌آید، تبلت فایر HD 8 Kids Edition حرف اول را می‌زند. این تبلت سیستم عامل Fire OS را اجرا کرده و به والدین اجازه می‌دهد که میزان استفاده فرزندان خود از تبلت را کاملا محدود و مدیریت کنند. این تبلت امکان دسترسی رایگان به بیش از 15000 بازی، اپلیکیشن، محتوای آموزشی، کتاب و ویدیو را در آمازون به کاربران می‌دهد.

بنابراین به جرات می‌توان گفت که تبلت فایر HD 8 Kids Edition بهترین گزینه برای کودکانی است که به نظارت والدین نیز نیاز دارند. اما اگر مایل هستید که تبلت بزرگ‌تری را برای کودک خود تهیه کنید، فایر HD 10 Kids Edition با 200 دلار گزینه بسیار خوبی خواهد بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 97/9/24:: 10:18 عصر     |     () نظر