سفارش تبلیغ
صبا ویژن
و به سوی محبّتت، راهی آسان برایم بگشا که بدان، برایم خیر دنیا و آخرت را کامل گردانی . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعا ـ]
روزها در گذر است، مطالب جالب
درباره



روزها در گذر است، مطالب جالب


امیر ل
آرشیو یادداشت‌ها

هفت تم چشم نواز و رایگان برای گجت های گلکسی S6 و S6 Edge سامسونگ

bmw

کمپانی های مختلف سازنده خودرو، طرفداران خاص خود را دارند که برای نشان دادن علاقه خود، حتی تم اسمارت فون خود را نیز با آن هماهنگ می سازند. BMW نیز از آن دسته برندهایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد، بنابراین جای تعجب ندارد که تم های مختلفی از محصولات این کمپانی ساخته شود. اما تم انتخاب شده، برای خودرویی است که به ندرت می توانید در خیابان ها اثری از آن ببینید. رنگ بندی این تم که از رنگ های این خودرو الهام گرفته، بسیار شکیل و زیباست و سخت پیش می آید که علاقه مند به خودرو باشید و بدون توجه از کنار این تم بگذرید.




 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 94/11/24:: 11:53 صبح     |     () نظر

باگ مرتبط با تاریخ می تواند آیفون و آیپد شما را به کام مرگ بکشاند [تماشا کنید]

باگ مرتبط با تاریخ می تواند آیفون و آیپد شما را به کام مرگ بکشاند [تماشا کنید]

باگ های نرم افزاری همیشه وجود داشته اند. این مشکل مختص یک نرم افزار یا سیستم عامل خاص نیست، اما برخی از آنها می توانند به قیمت گجت گرانقیمت شما تمام شوند.

هنوز مدت زیادی از ماجرای خطای 53 که منجر به بریک شدن برخی آیفون ها شد، نگذشته که باگی تازه و خطرناک در سیستم عامل iOS پیدا شده است. کشف کننده این باگ ویدیویی در فضای آنلاین منتشر کرده که نشان می دهد چطور می توان با یک تغییر تاریخ ساده، موجب مرگ یک آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ شد.

 

طبق آنچه در این ویدیو نشان داده شده، باگ موجود در سیستم عامل iOS باعث می شود که با تغییر تاریخ سیستم به اول ژانویه سال1970، دستگاه ریبوت شده و دیگر بالا نمی آید.

در این حالت می توان دیوایس مورد نظر را به حالت DFU برد و آن را برای بازیابی اطلاعات به نرم افزار iTunes متصل ساخت، اما بعد از بازیابی، گجت شما در مرحله بوت شدن باقی می ماند و دیگر هرگز بالا نخواهد آمد.

گفته می شود باگ فوق در ابزارهای مجهز به پردازنده 64 بیتی، شامل آیفون 5، آیپد ایر و آیپد مینی 2 و البته نسل 64 بیتی آپاد تاچ، بروز می کند. بررسی ها نشان داده که این مشکل در بقیه دستگاه های ساخت اپل وجود ندارد.

البته این مشکل خیلی هم نگران کننده نیست، چرا که این بلا وقتی به سر دستگاه شما می آید که خود اقدام به تغییر تاریخ سیستم نمایید.

به احتمال فراوان اپل به زودی یک بروزرسانی برای رفع این باگ ارائه خواهد کرد. در ادامه می توانید ویدیوی مورد اشاره را تماشا کنید.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 94/11/24:: 11:52 صبح     |     () نظر

اپلیکیشن جدید مایکروسافت نژاد سگ ها را از روی تصویرشان تشخیص می دهد

 

 

اپلیکیشن جدید مایکروسافت نژاد سگ ها را از روی تصویرشان تشخیص می دهد

در سال گذشته مایکروسافت برنامه ای را تحت عنوان پروژه آکسفورد به اجرا گذاشت که در طی آن قرار بود نرم افزارهایی با قابلیت استخراج اطلاعات از روی تصاویر منتشر شود. در این راستا تا به امروز اپلیکیشن های متعددی عرضه شد. اپلیکیشن هایی که می توانستند سن و جنسیت افراد و حالت چهره افراد را از روی عکس تشخیص دهند.

حالا نرم افزار جدیدی تحت پروژه آکسفورد مایکروسافت عرضه شده که می تواند نژاد سگ ها را از روی تصویر آنها تشخیص دهد.

 اپلیکیشن فوق با نام Fetch هم برای iOS و هم در قالب نرم افزار تحت وب عرضه شده است. بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که این ابزار از دقت بالایی برخوردار است، اما در مواردی که نژادها شباهت ظاهری زیادی با یکدیگر داشته باشند، گاهی دچار اشتباه می شود.

مایکروسافت نسخه تحت iOS نرم افزار Fetch را با ویژگی های بیشتری نسبت به نسخه تحت وب آن عرضه می کند. به عنوان مثال نرم افزار درصد شباهت تصویر آپلود شده با نژاد مورد نظر را نیز نشان می دهد. پد ضد عرق my dry علاوه بر این، می تواند اطلاعات مفیدی در مورد آن رده خاص ارائه دهد.  ویژگی بامزه این نرم افزار این است که می توان از روی عکس یک انسان، بگوید که او به کدام یک از نژاد سگ ها شبیه تر است!

Fetchs-iOS-app-has-info-on-a-range-of-breeds-and-can-also-tell-you-what-breed-you-resemble

این نرم افزار یکی دیگر از محصولات برنامه گاراژ مایکروسافت است. برنامه ای که طی آن تلاش می شود ایده های خلاقانه کارکنان شرکت تبدیل به نرم افزار و سرویس های کاربردی شود.

 

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 94/11/24:: 11:51 صبح     |     () نظر

طلوعی دوباره؛ سرنوشت سونی در سال 2016 چگونه رقم خواهد خورد؟

 

 

طلوعی دوباره؛ سرنوشت سونی در سال 2016 چگونه رقم خواهد خورد؟

طی چند هفته اخیر، برای تان از سرگذشت شرکت های سامسونگ و HTC در سال 2015 گفتیم و پیش بینی نمودیم که چه بر سر این شرکت ها طی سال جاری خواهد آمد. این بار به سرزمین آفتاب تابان سفر کرده ایم، تا شرایط یک سال گذشته و آینده ی سونی را بررسی کنیم.

به عنوان خالق محبوب ترین برند بازار کنسول های بازی و البته واکمن، سونی یکی از خاطره انگیزترین برندهایی است که شاید هر روز از وسایل تولید شده توسطش استفاده کنیم و اصلا حواس مان نباشد. با وجود اینکه بخش سرگرمی های سونی، به خصوص شاخه پلی استیشن طی چند سال اخیر بسیار موفق بوده اما چشم بادامی ها، هیچ وقت در بازار تلفن های همراه توفیق نداشته اند.

در حقیقت بسیاری می گویند که اگر سال 2016 هم به مانند سال های گذشته پیش برود، احتمالا سونی مجبور به فروش بخش موبایلش در سال آینده خواهد شد؛ درست همانطور که VAIO را فروخت، شاید روزی هم شاهد از یاد رفتن تلفن های همراه سونی شویم. اما همه چیز به تصمیم گیری مدیران، عملکرد تلفن ها و انتخاب کاربران بستگی دارد.

Sony-xperia-Z5-premium-32

نباید فراموش کنیم که سونی پس از روی کار آمدن کاز هیرای در سال 2012 به عنوان مدیرعامل، در حال تغییر ساختاری اساسی است. بخش هایی که هزینه های گزاف و بیهوده می تراشند، باید از بین رفته یا در نهایت سودآور شوند، و بخش های اصلی نیز قدرت بیشتری یابند. بخش های مختلف کمپانی از جمله سونی الکترونیکز، سونی موزیک، سونی پیکچرز و سونی موبایل دستخوش تغییراتی عمده شده اند و قطعا ادامه اش را در سال پیش رو مشاهده خواهیم کرد.

اواخر سال 2014، کاز هیرای، هیروکی توتوکی را به عنوان مدیرعامل جدید بخش موبایل شرکتش برگزید و به وی حکمی واضح داد: تا پایان 2015 بخش موبایل سونی را به سوددهی بازگردان یا با عواقبش روبرو شو.

با در نظر گرفتن، فروخته شدن بخش کامپیوترهای این شرکت در سال 2014، به نظر می رسد که کاز هیرای با هیچ یک از مدیرانش شوخی ندارد و اگر حکمش اجرا نشود، باید منتظر خبرهای بدی باشند. با وجود پیشرفت دیگر شاخه های سونی طی دو-سه سال اخیر، کمبود توجه به بخش موبایل، دردسرساز شده است.

 

نفرین 810

IMG_2075

پس از هک شدن ایمیل کارکنان و شبکه امنیتی سونی پیکچرز در سال 2014، ژاپنی ها به یک رسوایی دیگر نیاز داشتند تا دوباره سر زبان ها افتاده و محبوبیت خود را از دست دهند. اولین دستگاه مهم سونی در سال 2015، اکسپریا Z3+ بود که یکی-دو مشکل اساسی داشت. داغ شدن بیش از حد و خرابی های دوربین. چیپست اسنپدراگون 810، قلب تپنده ی بسیاری از پرچمداران سال 2015، به شدت روی عملکرد برخی از تلفن ها تاثیر گذاشت. از ال جی جی فلکس 2 گرفته تا تا همین موبایل سونی و اچ تی سی وان ام 9.

وقتی از AR Mode یا تصویربرداری 4K در تلفن استفاده می شد، اپلیکیشن تنها پس از چند ثانیه بسته می شد تا به تلفن اجازه ی استراحت و خنک شدن دهد. مشکل مربوط به دوربین نبود، بلکه اسنپدراگون 810 مشکل داشت.

سونی چندین آپدیت نرم افزاری ارائه داد تا به نحوی جلوی این آشوب را بگیرد اما موفق نشد. با در نظر گرفتن دوران سختی که سونی پشت سر می گذاشت، تنها چیزی که روسای شرکت نیاز نداشتند، یک پرچمدار پر ایراد بود.

شش ماه بی وقفه آپدیت پشت آپدیت اما مشکل سخت افزاری قرار نیست با ارائه نرم افزار به روزتر حل شود. Z3 به خودی خود دستگاه ضعیفی در کنار دیگر پرچمداران محسوب می شد و فرق چندانی با Z2 نداشت. حالا تصور کنید با این همه بدنامی، سونی در چه باتلاقی افتاده بود.

نامگذاری و تصمیمات تجاری عجیب

IMG_0411

رسوایی سخت افزار و مشکلات عدیده ای که پشت هم گریبانگیر سونی شده بودند کافی نبود. ژاپنی ها در نامگذاری محصولات شان هم اشتباه عمل کردند. تبلت اکسپریا Z4 زمانی در CES معرفی شد که چیزی به نام موبایل اکسپریا Z4 وجود نداشت. وقتی هم که پرچمدارشان عرضه شد، چندین نام داشت. Z4 در ژاپن، Z4v در ایالات متحده آمریکا و Z3+ در سایر نقاط جهان. Z4 هم در ژاپن عملکرد جالبی نداشت.

بلوا با نامگذاری های عجیب ادامه یافت. Z3 Compact به عنوان نسخه بعدی Z1 Compact، اوایل 2015 عرضه شد و پس از آن هم Z5 Compact از راه رسید. پس 2 و 4 چه شدند؟ هیچ کس نمی دانست که سونی چه هدفی دارد.

Virizon بعدها تصمیم گرفت که دیگر اکسپریا Z4v را در بازار توزیع نکند و سونی هم به دارندگان تلفن های همراه سری Z گفت که تلفن های تان آنقدرها هم که فکرش را می کردید ضد آب نیستند. «تصمیمات تجاری» ژاپنی ها، سری Z را در ایالات متحده به قهقرا کشاند. Z3+ زمانی به این بازار رسید که Z5 آمده بود، آن هم نه با تمام قوایش، بلکه بدون سنسور اثر انگشت.

هیچ وقت نگو هیچ وقت، هیچ وقت!

sony-z-five-10

اواسط 2015، شایعه فروش بخش موبایل سونی قدرت گرفت. اوضاع آنقدر افتضاح بود که شنیدن چنین خبری تقریبا غریب الوقع می نمود. اما مدتی نگذشت که توتوکی کاملا شایعه را رد کرد و گفت: «ما هیچ وقت بخش موبایل را نمی فروشیم و از این بازار خارج نمی شویم.»

اما آقای توتوکی نه تنها مشتریان را، بلکه رئیس بزرگ، کاز هیرای را هم ناامید کرده بود. فروش ضعیف موبایل ها نیز گواه دیگری برای باور کردن شایعه بود. پس بهتر بود که توتوکی هیچگاه از عبارت «هیچ وقت» استفاده نمی کرد. چرا؟ چون تصمیم گیرنده ی نهایی نیست. هیرای اگرچه با احترام به توتوکی، گفته های وی را تلویحا تایید نمود اما صراحتا گفت که به تجارت بخش موبایل ادامه خواهند داد، حتی اگر   گن لاغری اسلیم لیفت زنانه به سوددهی نرسند. اما هیچ وقت «گزینه های جایگزین» را فراموش نخواهند کرد. گن وی کر گزینه های جایگزین؟ هیرای چه منظوری دارد؟ هیرای به شکلی هوشمندانه قصد دارد زیان ده بودن بخش موبایل شرکتش را تحمل کند و یک نام تجاری معتبر دیگر را از دست ندهد، اما قرار نیست کورکورانه و از سر تعصب تصمیمی بگیرد. پس هنوز گزینه های جایگزین در ذهن وی باقی خواهند ماند.

آلبوم 25 ادل، فیلم جیمز باند جدید، فروش سنسور دوربین و البته کولاک بخش پلی استیشن، همه روی هم رفته جیب سونی را پر از پول نگه داشته اند، پس شاید فعلا برای خواندن مرثیه اندکی زود باشد.

رویارویی با واقعیت

IMG_2137

همانند دیگر توسعه دهندگان تلفن های اندرویدی که بازاری اشباع شده را تجربه می کنند، سونی هم از ورود رقبای جدید و تازه کار در حال ضربه خوردن است. هر کدام ذره ذره از سهم کلی سونی، سامسونگ، اچ تی سی و دیگر شرکت ها می کاهند و آن ها را به زانو در می آورند.

سونی حتی در سرزمین آفتاب تابان هم شانس بالایی برای موفقیت ندارد. صرفا 17.5 درصد موبایل ژاپنی ها توسط سونی تولید شده. این رقم در ایالات متحده آمریکا 1 درصد است. حتی با وجود پیشرفت جزئی بخش موبایل در انتهای سال، باز هم درآمدزایی سونی موبایل در فصل آخر نسبت به سال پیشین با 15 درصد کاهش همراه بود.

در آخرین گزارش مالی، مسئولان می گویند که بخش موبایل به شکل قابل ملاحظه ای وضع وخامت باری دارد در حالی که باقی بخش ها در حال سودرسانی هستند. با در نظر گرفتن عملکرد ضعیف سونی موبایل، این کمپانی توانست بیشترین درآمد را طی 8 سال اخیر در سه ماه اخیر کسب کند.

پیش بینی کرده بودند که تا پایان ماه مارس (پایان سال مالی) 30 میلیون دستگاه اکسپریا بفروشند. این رقم بعدها به 27 میلیون کاهش یافت و حالا به 25 میلیون رسیده. سونی موبایل واقعا اوضاع وخیمی دارد.

Sony-xperia-Z5-premium-23

سونی تا پایان فصل سوم سال مالی اش موفق به فروش 21.5 میلیون دستگاه شده بود. بنابراین، با یک معادله ساده می توان به این نتیجه رسید که طی این سه ماه، آن ها فقط انتظار فروش 3.5 میلیون دستگاه را دارند.

با نگاه به این آمار و ارقام این سوال پیش می آید که تا انتهای سال 2016، سونی چگونه می خواهد بخش موبایل را به سودآوری برساند؟ حقیقت این است که چنین روزی به این زودی ها فرا نخواهد رسید؛ حداقل تا پایان 2016 که اینگونه نخواهد شد. هیرای باید از طرق دیگری به فکر کاهش هزینه ها و افزایش بازدهی شرکتش باشد.

اوایل 2015، هیرای تقریبا هزار نفر را اخراج کرد و چند ماه بعد، دوباره هزار نفر دیگر را به خانه فرستاد. با توجه به اینکه نیروی کار سونی تقریبا 7000 نفر است، اخراج هزار نفر، اصلا رقم کوچکی نیست. شایعه دیگری که نشان از تدبیر بالای هیرای دارد حذف بخش تبلت ها است. تنها 5 درصد از فروش کلی بخش موبایل سونی مرتبط با تبلت ها بوده است. بنابراین چرا باید این همه هزینه صرف ساخت و تحقیق در این حوزه شود؟

سونی در سال 2016

Sony-xperia-Z5-premium-20

بنابراین چه بر سر سونی در سال 2016 خواهد آمد؟ سونی موبایل در تلاش است تا زنده باقی بماند، در حالی که سال گذشته اش فقط توانسته 29.5 میلیون اسمارتفون در بازار بفروشد، کمترین میزان از سال 2011 تاکنون. باید اعتراف کرد که ژاپنی ها بدون بخش موبایل خود قدرتمندتر خواهند بود اما باید دید که طی 12 ماه آینده، چه خواهند کرد تا سرنوشتی مشابه Vaio پیدا نکنند.

مشخص نیست که صبر و تحمل هیرای، سرمایه گذاران شرکت و هیئت مدیره چقدر است و توتوکی تا چه زمانی فرصت برای اثبات خود دارد.

فرصت ها و چالش های پیش رو

sony-z-five-32

با نگاه به دیگر بخش های شرکت به این نتیجه می رسیم که سونی واقعا قدرتمند است. شاخه ی Sony Electronics محبوب ترین کنسول بازی را در اختیار خود دارد و طی سال پیش رو قرار است محصول دیگری به نام پلی استیشن وی آر هم عرضه کند.

دو بخش سونی موزیک و سونی پیکچرز هم در فعالیت های خود موفق عمل کرده اند و سرمایه گذاران ر راضی نگه داشته اند. از سمتی دیگر، شاخه سرویس های مالی سونی به تنهایی توانسته بالغ بر نیمی از سود حاصل کل شرکت را به دست آورد.

اخیرا نیز سونی یک شرکت تولیدکننده نیمه هادی را خریداری کرد که با در وجود اوج گرفتن این بازار در سال 2015، به نظر تصمیمی منطقی است. بازار حالا پیش از اینکه به ابزارهای هوشمند نیازمند باشد، به قطعات محتاج شده، پس سونی هم به فکر تامین آن ها است. همین حالا هم میزان فروش سنسورهای دوربین سونی از خود ضعف نشان داده اند، بنابراین نباید از فرصت های جدید دست کشید.

چند روز پیش، اکسپریا Z5 و Z5 Compact به بازار ایالات متحده آمدند و اگر سونی موفق باشد، می تواند تا حدودی دل آمریکایی ها را به دست آورد.

شاید در سال پیش رو، دیگر شاهد رونمایی تبلت جدیدی نباشیم و تجارت ساعت های هوشمند هم کم کم رو به فراموشی برود. احتمال بعدی نیز سالانه شدن عرضه پرچمدارها به بازار است. به جای MWC، احتمالا در IFA شاهد معرفی Xperia Z6 باشیم.

پیش بینی آینده

sony-z-five-1

اگر بخش موبایل سونی فروخته شود، دیگر شاخه های شرکت می توانند هیرای را سربلند نگه داشته و به طور مجموع، ارزش آفرینی کنند اما مدیران چشم بادامی فعلا اعتقادی به فروش برند اکسپریا ندارند.

هر طور که ماجرا پیش برود، سونی باید بداند که بازار در حال تغییر است و حتی سامسونگ هم سلطنتی رو به پایان را تجربه می کند. تمرکز بیشتر روی بخش های پر بازده و جلوگیری از حاشیه ساز شدن و رسوایی، می تواند بازگشت خوبی برای سونی به بازار رقم بزند.

 

 




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 94/11/24:: 11:51 صبح     |     () نظر

تقابل هدست های واقعیت مجازی؛ کدام یک تجربه ای بهتر ارائه می دهند؟

 

 

تقابل هدست های واقعیت مجازی؛ کدام یک تجربه ای بهتر ارائه می دهند؟

تکنولوژی واقعیت مجازی در حال حاضر سرنوشتی نامشخص دارد و نمی توان به هیچ وجه موفقیت یا شکست آن ها را تضمین نمود. به زعم بسیاری، سال 2016، سال واقعیت مجازی خواهد بود و این تکنولوژی شانس زیادی برای موفقیت و جذب مخاطبان دارد. اما از سوی دیگر، احتمال آن نیز وجود دارد که با عرضه نسخه خرده فروشی هدست های بهره مند از این تکنولوژی، هیچکس تمایلی به آن ها نشان ندهد و یکی از بزرگترین شکست های تکنولوژیکی چند سال اخیر رقم بخورد.

البته رشد چشمگیر و شکوفایی حوزه های مختلف تکنولوژی در چند سال اخیر به ما نشان داده که باید همواره با دیدی خوشبینانه به دستگاه های سرگرمی محور نگاه کرد. در هر صورت از همین حالا افراد زیادی هستند که به واقعیت مجازی و هدست های آن علاقه مند شده اند و احتمالا می خواهند با هدست های در حال توسعه آشنا شوند. در این مقاله سعی شده که هدست های واقعیت مجازی در حال توسعه با قیمت های مختلف معرفی شوند تا کاربران بیش از پیش با این محصولات آشنایی یابند.

 

قبل از هر چیز باید از خودمان بپرسیم که واقعیت مجازی (Virtual Reality) اصلا چیست؟ اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم، واقعیت مجازی تکنولوژی ادغام قدرت پردازشی کامپیوتری با جلوه های بصری است که در کنار شبیه سازی تجارب دیداری و شنیداری، کاربر را نسبت به حضور در دنیایی دیگر فریب می دهد. برخلاف واقعیت افزوده، واقعیت مجازی در پی آن است که دنیایی مجازی را جایگزین دنیای فیزیکی کند و تجاربی در اختیار کاربر بگذارد که در دنیای واقعی قادر به دستیابی به آن ها نیست.

این هدف معمولا با استفاده از لنزهای مختلف، هدفون و تکنولوژی دنبال کردن حرکات بدن محقق می شود؛ بنابراین کاربر می تواند با تکان دادن سر خود، اجزای مختلف دنیای مجازی را مشاهده کرده و در برخی از مواقع، حتی در آن حرکت نماید.

اما در همین حال، واقعیت صابون کوسه آر پی افزوده (Augmented Reality) اهدافی کاملا متفاوت را دنبال کند. واقعیت افزوده در پی آن است که لایه هایی مجازی را روی واقعیت اصلی پیرامون کاربر قرار دهد. بنابراین در مقاله پیش رو، به این حوزه از تکنولوژی پرداخته نخواهد شد و به تبع آن، سخنی از هدست هایی مانند هولولنز مایکروسافت به میان نخواهد آمد.

نکته مهم و قابل توجه این است که تمام هدست های واقعیت مجازی، به یک سخت افزار خارجی برای اعمال پردازشی نیازمندند. بنابراین وقتی که شما برای مثال هدست Gear VR سامسونگ را خریداری می کنید، هم چنان به یک موبایل به عنوان صفحه نمایش و پردازنده نیاز خواهید داشت. حتی هدست گوگل کاردبورد، که ارزان ترین گزینه در دسترس به شمار می رود و ابتدا به آن خواهیم پرداخت، به یک موبایل اندروید و یا iOS نیازمند خواهد بود.

بنابر همه این ها، شناخت کامل نسبت به دستگاهی که می خواهید خریداری کنید و نیز دستگاه جانبی مورد نیاز برای آن، بسیار مهم است؛ در غیر این صورت متحمل ضرر مالی قابل توجهی خواهید شد.

Google Cardboard

Screen_Shot_2015-11-20_at_8.25.00_AM.0 copy

گوگل کاردبورد بدون شک ارزان ترین راه برای تجربه دنیای مجازی به شمار می رود. این هدست 20 دلاری، به گونه ای طراحی شده که تقریبا با تمام موبایل های موجود در بازار سازگار است. گوگل بارها تاکید نموده که برنامه هایی جدی برای واقعیت مجازی خود دارد و بنابراین با خرید کاردبورد به مجموعه ای قابل توجه از برنامه ها و دموهای آزمایشی روی این پلتفرم دسترسی خواهید یافت. با این حال تمام این برنامه ها کیفیتی یکسان ندارند و گاه تجربه آن ها چندان لذتبخش نیست.

در حال حاضر که این مقاله نگاشته می شود، کانال های بی شماری در وب سایت یوتوب وجود دارد که به صورت اختصاصی برای ویدیوهای واقعیت مجازی تدارک دیده شده اند. هم چنین گوگل اخیرا اعلام کرده که می توان تمام ویدیوهای موجود در یوتوب را در قالب واقعیت مجازی مشاهده کرد.

پس نتیجه گیری آن است که کمبود محتوا، آخرین مشکلی خواهد بود که کاربران کاردبورد ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنند و احتمالا تا مدت های طولانی، با محتویات مختلف موجود برای کاردبورد سرگرم خواهید شد؛ خصوصا اگر پیش از این تجربه کار با واقعیت مجازی را نداشته باشید.

قیمت بسیار پایین هدست کاردبورد، که همان طور که از نامش پیداست از ورقه های کارتنی ساخته شده، تاثیری شگرف روی فروش این محصول گذاشته و تقریبا هرکسی را مجاب به خرید آن می کند. حتی روزنامه معروف نیویورک تایمز چندی پیش در یکی از ویژه نامه های خود، یک عدد کاردبورد به صورت رایگان به مشترکین خود هدیه داد.

3046369-poster-p-1-google-quietly-moves-their-lead-designer-of-search-to-virtual-reality

بنابراین یکی از مورد احترام ترین و بزرگ ترین کمپانی های فعال در حوزه تکنولوژی از این هدست ها پشتیبانی می کند، قیمت آن بسیار ارزان است، تقریبا با هر موبایلی سازگاری دارد و اکوسیستم آن به گونه ای است که محتویات بی شماری در اختیار کاربران قرار می دهد. دیگر چه دلیلی دارد که عاشق کاردبورد نشویم و آن را خریداری نکنیم؟

برای افراد تازه کار، تجربه کاربری کاردبورد شاید آنقدرها دلچسب نباشد. قیمت پایین هدست بدان معناست که کاردبورد به صورت تمام و کمال روی قدرت پردازشی اسمارت فونی که در آن قرار گرفته اتکا می کند و تمام اعمال مربوط به دنبال کردن حرکات سر و تشخیص حرکات بدن توسط موبایل صورت می پذیرند. سنسورهای موجود در موبایل های امروزی، شاید کاربردی باشند اما نمی توانند حس حضور در یک دنیای مجازی را به خوبی منتقل کنند.

اما در نهایت، کاردبورد از چند جهت محصولی جالب و حتی متمایز نسبت به سایر هدست های فعلی بازار است؛ برای مثال کاربر می تواند عکس های واقعیت مجازی مخصوص به خود را ثبت نماید و آن را در اپلیکیشنی رایگان و اختصاصی برای این کار به نمایش بگذارد.

با این حال مخاطبانی که از کاردبورد استفاده می کنند، خطری بزرگ برای تکنولوژی واقعیت مجازی به شمار می روند. بخشی از این کاربران ممکن است اشکالات مربوط به کاردبورد را مشکل رایج تمام هدست های واقعیت مجازی فرض کنند و تمایلشان نسبت به این تکنولوژی را از دست بدهند.

Samsung Gear VR

blog_hero_withLogo

سخت افزار Gear VR به تنهایی 100 دلار قیمت دارد و از همین حالا در دسترس قرار گرفته، اما تنها با چهار عدد از اسمارت فون های فعلی سامسونگ سازگاری دارد. اگر به یکی از اسمارت فون های گلکسی نوت 5، گلکسی اس 6 اج پلاس، گلکسی اس 6 یا گلکسی اس 6 اج دسترسی نداشته و قصد خرید آن ها را نیز ندارید، این هدست به هیچ عنوان برای شما ساخته نشده است. در حال حاضر، هیچ محصول مشابهی برای پلتفرم iOS نیز وجود ندارد؛ در واقع Gear VR به صورت اختصاصی توسط سامسونگ و آکیلس توسعه داده شده تا به فروش موبایل های جدید سامسونگ کمک کند.

با این وجود، Gear VR تجربه کاربری بی نظیری از واقعیت مجازی به ارمغان می آورد.برای مثال کاربر می تواند فیلم های موجود در سایت نت فلیکس را در دنیای مجازی و در ویلایی کوچک بالای یک کوه تماشا کند، یا می توان محتویات استریم شده وب سایت Twitch را درون یک سینمای خصوصی تماشا کرد. برخی از بازی های در دسترس برای Gear VR هم تجاربی فوق العاده رقم می زنند و تعداد آن ها به حدی است که تا مدت ها سرگرم باقی خواهید ماند.

Gear VR S6 review (5)-970-80

هدست Gear VR این قابلیت را دارد که حرکات سر را دنبال کند و بنابراین تجربه بسیار جذاب تری نسبت به کاردبورد به همراه می آورد. 4 موبایل سامسونگ که با این هدست سازگاری دارند، همه به نمایشگرهایی بسیار با کیفیت مجهز اند و به همین جهت تقریبا غیرممکن است که تجربه ضعیفی از کار با Gear VR حاصل شود. بی سیم بودن دستگاه و اندازه متناسبش که حمل آن را به هر مکانی ممکن می سازد، جز ویژگی های کلیدی Gear VR به شمار می رود.

بدون در نظر گیری محدودیت دستگاه های سازگار با Gear VR، هدست مورد بحث یکی از بهترین گزینه های موجود برای تجربه واقعیت مجازی از همین حالا برشمرده می شود. شاید یکی از نقاط ضعف Gear VR محدودیت های گرافیکی موبایل های فعلی باشد و از سوی دیگر، دستگاه تا حدودی با مشکلات گرمایشی روبرو است.

اما گذشته از این مشکلات جزیی، در حال حاضر Gear VR ارزان قیمت ترین محصولی است که می توان به کمک آن تجربه ای با کیفیت از واقعیت مجازی کسب نمود. هم چنین Gear VR گزینه ای به مراتب بهتر از کاردبورد گوگل به شمار می رود، چرا که از سنسورهای جداگانه بهره می برد و حرکات کاربر را به خوبی دنبال می کند.

Oculus Rift

Oculus-Rift-2-1024x576

هدست آکیلس ریفت محصولی است که با صحبت درباره آن، به قلمروی حقیقی تکنولوژی واقعیت مجازی پا می گذاریم. سازگاری آکیلس ریفت با پی سی های قدرتمند بدان معناست که به کمک آن تجاربی بسیار باورپذیرتر نسبت به Gear VR حاصل می شود. هدست مورد بحث قرار است از ماه مارس میلادی برای پیش خرید در دسترس قرار گیرد و مدتی بعد از آن به بازار عرضه شود. آکیلس ریفت خود 600 دلار قیمت دارد و برای کار با آن باید به یک پی سی قدرتمند 1500 دلاری یا بیشتر نیز دسترسی داشته باشید.

مجموعه آکیلس ریفت به همراه یک هدست، یک دستگاه تشخیص عمق میدان که روی میزتان قرار می گیرد، یک کنترلر اکس باکس وان و آکیلس ریموت عرضه می شود. در همین حال قرار است که در نیمه دوم سال جاری میلادی، کنترلر لمسی منحصر به فرد واقعیت مجازی ریفت نیز عرضه شود که به کلی تجربه کاربری این هدست را دگرگون خواهد کرد.

با خرید آکیلس ریفت، به یک کپی از بازی Eve: Valkyrie و Lucky’s Tale نیز دسترسی خواهید یافت که با توجه به نمایش هایشان، عناوین ارزشمندی به شمار می روند. در واقع کمپانی آکیلس با این حرکت می خواسته مطمئن شود که تمام کاربران از همان ابتدا به عناوینی جالب دسترسی خواهند داشت. هر دوی این عناوین اگرچه به صورت معمولی نیز قابل بازی اند اما با واقعیت مجازی تجاربی بی نظیر خلق می کنند که دستیابی به آن ها روی نمایشگرهای رایج و استاندارد ممکن نیست.

Screen_Shot_2015-09-25_at_9.31.58_AM.0 copy

برای خرید آکیلس ریفت نیازمند یک پی سی با مشخصات زیر هستید:

  • کارت گرافیک: Nvidia GTX 970 یا AMD 290
  • پردازنده: Intel Core i5-4590 یا معادل آن
  • حافظه رم: 8 گیگابایت یا بیشتر
  • خروجی: HDMI 1.3
  • پورت: سه پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0
  • سیستم عامل: ویندوز 7 سرویس پک 1 یا جدیدتر (ورژن 64 بیتی)

اگر پی سی شما مشخصاتی پایین تر از مشخصات ذکر شده داشته باشد، بازهم قادر به اجرای برخی از بازی ها خواهید بود، اما در نتیجه آن ممکن است که بازی با فریم ریت کمتری اجرا شود و موجبات ناخوش احوالی کاربر فراهم آید.

آکیلس ریفت بدون شک محصولی است که آغازگر ورود تکنولوژی واقعیت مجازی به خانه های مردم بود. با در نظر گیری مشخصات آکیلس ریفت و بسیاری از مغزهای متفکر پشت آن مانند جان کارمک افسانه ای و مایکل آبراش، به این نتیجه خواهیم رسید که ریفت، ایده آل ترین هدست موجود برای تجربه واقعیت مجازی به شمار می رود که البته برای کار با آن باید مبلغ قابل توجهی را پرداخت کرد.

HTC Vive

DSC_6926+copy

هدست وایو، محصول مشترک کمپانی اچ تی سی و والو، سازنده پلتفرم محبوب استیم، است و با تمرکزی مضاعف روی گیمینگ و خواسته های گیمرها ساخته شده. یکی از ویژگی های بی نظیر هدست وایو، تکنولوژی Lighthouse آن است و می توان با نصب دو سنسور در دو گوشه از اتاق، در محیط حرکت کرد و به کمک دو کنترلر مجهز به حسگر حرکات بدن، به تعامل با اجزای دنیای مجازی پرداخت.

دنبال کردن حرکات بدن از طریق هدست و کنترلر به شکلی کاملا روان صورت می گیرد و نقشی اساسی در القای حس حضور در محیطی مجازی ایفا می کند. به کمک نرم افزاری به نام Tilt Brush نیز می توان از کنترلرها برای خلق اجسام و فضاهای سه بعدی استفاده کرد که مطمئنا برای بسیاری از کاربران فوق العاده خواهد بود.

کمپانی اچ تی سی هنوز مشخصات مورد نیاز برای کار با هدست وایو را منتشر نکرده اما انتظار می رود که مشخصات پی سی مورد نیاز آن، شباهت زیادی به مشخصات آکیلس ریفت داشته باشد؛ البته با این فرض که دستگاهی قدرتمندتر را طلب نکند. بنابراین، اگر بخواهید از واقعیت مجازی روی پی سی استفاده کنید و به مشخصات خواسته شده دسترسی ندارید، مطمئنا نیازمند ارتقای تجهیزات خود خواهید بود.

Screen_Shot_2016-01-05_at_4.26.08_PM.0 copy

والو و اچ تی سی بازها تاکید کرده اند که وایو محصولی به اصطلاح «پریمیوم» است و مجموعه ای بسیار بیشتر از سخت افزار را نسبت به آکیلس ریفت 600 دلاری به کاربر عرضه می کند. پس می توان انتظار داشت که وایو قیمتی میان 800 الی 1200 دلار داشته باشد و برای کار با آن، نیازمند محیطی وسیع هستید تا به تجربه کامل واقعیت مجازی دست پیدا کنید.

در همین حال نباید فراموش کرد که وایو به صورت مشترک توسط اچ تی سی و والو ساخته می شود. والو در حال حاضر به بزرگترین پلتفرم گیمینگ روی پی سی دسترسی دارد و در شبکه استیم از همین حالا بخش جدیدی به نام SteamVR به چشم می خورد. بنابراین پی سی گیمرها به احتمال بسیار زیاد به عناوین بی شمار و متنوعی روی این هدست دسترسی خواهند داشت و هیچ چیز به اندازه حرکت کردن در یک دنیای مجازی آن هم در یک اتاق عاری از موانع حرکتی لذتبخش نخواهد بود.

PlayStation VR

Project-Morpheus_Sony-VR

اما رسیدیم به آخرین و البته مورد انتظارترین هدست واقعیت مجازی که قرار است در سال 2016 به بازار عرضه شود. هدست پلی استیشن، از چند نظر نسبت به رقبای خود برتر است: کنسول پلی استیشن 4 قیمتی به مراتب کمتر از پی سی های قدرتمند دارد و حسگر موو و کنترلر Dualshock 4 به همراه دوربین پلی استیشن، در مجموع تجربه ای ارزان قیمت از دنبال کردن حرکات بدن را در اختیار کاربر می گذارند. توسعه دهندگان عناوین هدست پلی استیشن هم چنین این امکان را دارند که برای پلتفرم سخت افزاری واحدی تولید محتوا کنند که به کسب تجارب بهینه تر منجر می شود.

هدست پلی استیشن علاوه بر این، یکی از مناسب ترین هدست های موجود در هنگام قرارگیری روی سر به شمار می رود و استفاده از آن با عینک نسبت به ریفت و وایو راحت تر است. هم چنین سونی قصد دارد پشتیبانی کم نظیری از هدست واقعیت مجازی خود به عمل آورد و اعلام کرده که بیش از 200 توسعه دهنده در حال ساخت عناوین مختلف برای آن اند.

Screen_Shot_2016-01-08_at_11.03.13_AM.0

مثل تمام هدست های واقعیت مجازی قدرتمند، هدست پلی استیشن هم قیمتی نسبتا گران خواهد داشت و حتی ممکن است از خود پلی استیشن 4 345 دلاری نیز گران تر باشد. قابلیت تمرکز روی یک سخت افزار واحد مطمئنا به نفع توسعه دهندگان است اما در عوض ممکن است تجاربی با کیفیت کمتر نسبت به ریفت یا وایو به ارمغان آورد. در هر صورت باید توجه داشت که نمی توان کنسولی که حدودا دو سال از عمر آن می گذرد را با یک پی سی گیمینگ با قیمتی به مراتب بالاتر مقایسه کرد.

در مجموع هدست پلی استیشن حرکت تبلیغاتی بسیار خوبی برای سونی به حساب می آید که به کمک آن هم فروش پلی استیشن 4 افزایش خواهد یافت و هم کاربران نفع می برند؛ اما تا زمانی که قیمت آن مشخص نشود نمی توان درباره توانایی رقابت آن با ریفت و وایو سخن چندانی به میان آورد. با این حال، برخی از گزارش های تایید نشده حاکی از آن اند که سونی احتمالا با تحمل ضرر و زیان و کسب درآمد از طریق بازی ها، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن خود را با کمترین قیمت ممکن (یعنی چیزی در حدود 300 الی 400 دلار) به بازار عرضه خواهد کرد.

 

 



 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 94/11/24:: 11:50 صبح     |     () نظر

آیا می توان از طریق سیاهچاله ها در کائنات سفر کرد؟

آیا می توان از طریق سیاهچاله ها در کائنات سفر کرد؟

بگذارید مقدمه چینی های علمی را کنار بگذاریم. فیلم Interstellar، اثر کریستوفر نولان را اگر دیده باشید، قطعا می دانید که سفر از طریق یک سیاه چاله چگونه است. وارد یکی از آن ها می شوید و با سرعتی بالا، از مکانی بیرون می آیید که میلیاردها سال نوری با مکان قبلی شما فاصله دارد.

آیا چنین چیزی حقیقتا امکان پذیر است؟ احتمال آن وجود دارد. طی یک سال گذشته، فیزیکدان دانشگاه دارتموث ماساچوست، Gaurav Khanna و دیگر همکارانش با استفاده از سیستم کامپیوتر قدرتمندی، سعی در شبیه سازی محیط داخلی یک سیاه چاله داشته اند. خبر خوب این که، استفاده از سیاه چاله به عنوان پورتال برای سفر به دیگر نقاط عالم احتمالا امکان پذیر است.

گاراو کانا در ایمیلی به فوربس نوشت: «چنین کاری پیش از این هیچ وقت انجام نشده بود. اگرچه پیش از این، طی دهه های گذشته، گمانه زنی هایی در مورد محیط داخلی سیاه چاله وجود داشت.»

پروفسور کانا با استفاده از 200 دستگاه پلی استیشن 3، ابررایانه قدرتمندی ساخته با استفاده از آن ها در حال مطالعه ی سیاه چاله ها است. وی معتقد است با توجه به آنچه که در تحقیقات فعلی خود به دست آورده، سفر در زمان و سفر به وسیله سیاه چاله ها امکان پذیر است، دقیقا همانند فیلم های سینمایی چون Interstellar.

اگر چنین مسئله ای حقیقت داشته باشد، باز هم انسان ها هنوز تکنولوژی کافی برای رسیدن به نزدیک ترین سیاهچاله را ندارند. ممکن است انسان، میلیون ها سال نوری با اولین سیاه چاله ی قابل استفاده فاصله داشته باشد.



 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 94/11/24:: 11:50 صبح     |     () نظر

در آیفون 7، یک اسپیکر ثانویه جای جک هدفون را خواهد گرفت [شایعه]

 

 

در آیفون 7، یک اسپیکر ثانویه جای جک هدفون را خواهد گرفت [شایعه]

ظاهرا تصمیم اپل برای حذف فیش هدفون از بدنه آیفون 7 قطعی است و شایعاتی هم منتشر شده که نشان می دهند این شرکت قصد دارد کیفیت صدای خود دستگاه را هم به شیوه ای بهبود ببخشد.

حالا گزارش تازه ای در این رابطه به دست آمده که ادعا می کند دست کم بخشی از این طرح با افزوده شدن اسپیکر ثانویه به بدنه آیفون جدید اجرایی خواهد شد.

 

براساس یادداشتی که چندی پیش توسط بلین کورتیس و کریستوفر هملگارن از تحلیلگران بانک Barclays منتشر شد، اپل در نظر دارد از یک آمپلی فایر ثانویه که توسط تامین کننده آن (Cirrus Logic) ساخته شده در اسپیکر دوم این دستگاه استفاده نماید که ظاهرا هم قرار شده در همان قسمتی کار گذاشته شود که پیشتر فیش هدفون در آن قرار داشت.

این بدان معناست که آیفون 7 علیرغم بهره مندی از دو اسپیکر، بهترین کیفیت صدای استریو را ندارد زیرا آن اسپیکرها در لبه پایینی دستگاه کار گذاشته خواهند شد. با این همه، در گزارش منتشر شده اینطور آمده که قرار نیست آیفون 7 از تکنولوژی لغو پویای نویز بهره بگیرد و در عوض نوعی کدک دیجیتالی ابتدایی (نوعی دستگاه یا برنامه کامپیوتری که قادر است عمل کدینک و دی کد کردن و استریم دیتای دیجیتالی را انجام دهد) برایش در نظر گرفته شده است.

بخش جالب توجه دیگر در این گزارش به چیزی مربوط می شود که ممکن است همراه با پکیج آیفون 7 در اختیار کاربران قرار گیرد. شایعاتی که پیشتر منتشر شده بود نشان می داد که ممکن است اپل یک هدفون بلوتوثی را برای آیفون در نظر گرفته باشد اما بنابر گزارش جدید منتشر شده، شرکت مورد بحث نوعی هدفون کابلی را در جعبه آیفون جدید قرار می دهد که از طریق پورت لایتنینگ به دستگاه متصل می شوند.

این فرضیه یا بهتر بگوییم شایعه منطقی تر به نظر می رسد چراکه معمولا اپل ترجیح می دهد پشتیبانی از استانداردهای تعریف شده خود را به دستگاه های تولیدی اش بیاورد تا استانداردهای دیگری نظیر بلوتوث.

 

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 94/11/24:: 11:49 صبح     |     () نظر

ناشر بازی 4 Rock Band خبر از تعدیل 37 درصدی نیروی کار خود می دهد

 

 

ناشر بازی 4 Rock Band خبر از تعدیل 37 درصدی نیروی کار خود می دهد

طی چند روز اخیر، خبرهای مختلفی درباره کمپانی Mad Catz، ناشر بازی Rock Band 4 به گوش رسیده و چندی پیش اعلام شد که مدیریت عامل این کمپانی تغییر کرده است. Mad Catz حالا گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2015 خود را به انتشار رسانده که اخبار بسیار جالبی را به همراه می آورد.

پیش از هر چیز، Mad Catz اعلام نموده که 37 درصد از مجموع نیروی کاری خود را حدف کرده و مدیر تیم سرمایه گذاری این کمپانی که اخیرا Mad Catz را ترک کرده نیز شامل آن می شود. البته هنوز مشخص نیست که شغل چند نفر به خطر افتاده و Mad Catz نیز آمار و ارقام دقیقی در این رابطه به انتشار نرسانده است.

Mad Catz در گزارش خود اعلام کرده که در سه ماهه مالی آتی، هزینه ای معادل 3 میلیارد دلار را خرج بازسازی ساختار شرکت خواهد کرد که بیشتر این هزینه مربوط به پرداخت کارمندهای اخراجی خواهد بود. کمپانی مورد بحث انتظار دارد که تا پایان سه ماهه آتی، پرونده مالی کاربران اخراجی را بسته و به سیاست های جدید روی آورد. Mad Catz اعتقاد دارد که بعد از این حرکت، به سود خالص 5 میلیون دلار در سال جدید دست خواهد یافت.

مدیر عامل جدید Mad Catz، کارن مک جینیس در بیانات اخیر خود گفته که ساختار مدیریتی جدید کمپانی سبب خواهد شد تا آن ها وارد بازاری رقابتی تر شده و تمرکز بیشتری روی حرکات عملیاتی، تکنولوژیکی و تبلیغاتی داشته باشند که در نهایت به تحقق اهداف طولانی مدت منجر خواهد شد.

2753942-rock_band_4+-+03

از منظر عملکرد مالی، کمپانی Mad Catz در سه ماهه چهارم سال 2015، با افزایش 114 درصدی نرخ درآمد، رقم 65 میلیون دلار را کسب نموده که بیشترین حد درآمد آن ها در 26 سال اخیر به حساب می آید. مضاف بر این، فروش محصولات Mad Catz با رشد چشمگیر 391 درصدی در خاک آمریکا همراه بوده که البته این رقم در مناطق اروپا، خاورمیانه و آفریقا به منفی 6 درصد می رسد.

در مجموع Mad Catz به سود خالص 1.2 میلیون دلار دست یافته که 10 درصد نسبت به سود 1.4 میلیون دلاری سال گذشته کمتر است. مک جینیس توضیح داد که افزایش قابل توجه درآمد، ارتباطی مستقیم با فروش عنوان Rock Band دارد اما سایر محصولات صوتی و تجهیزات گیمینگ پی سی، تاثیری منفی روی این روند گذاشتند.

Mad Catz که در انتشار Rock Band 4 با استودیوی Harmonix همکاری داشت، اعلام کرده به سرمایه گذاری روی فرنچایز Rock Band ادامه خواهد داد و احتمالا به صورت سالانه، شاهد عرضه نسخه جدیدی از این سری بازی باشیم. مک جینیس هم چنین افزوده که با سیاست های Harmonix در قبال عرضه هفتگی بسته های الحاقی موافقت کامل دارد و همین روند ادامه خواهد یافت تا محتویات Rock Band 4 همواره تازه باقی بماند.

 

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 94/11/24:: 11:49 صبح     |     () نظر

آیفون 5SE و آیپد ایر 3 احتمالا در تاریخ 28 اسفند ماه عرضه می شوند


آیفون 5SE و آیپد ایر 3 احتمالا در تاریخ 28 اسفند ماه عرضه می شوند

«مارک گورمن» از وب سایت «9To5Mac» باور دارد که فروش آیفون 5SE و آیپد ایر 3 در تاریخ 28 استفاد ماه آغاز خواهد شد. این در حالیست که پیش از این همین شخص بیان کرده بود که محصولات یاد شده در تاریخ 25 اسفند ماه طی رویدادی معرفی خواهند شد و به نظر می رسد اپل تصمیم دارد فروش موبایل و تبلت جدید خود را به سرعت آغاز کند.

تاکنون کمتر پیش آمده که شاهد چنین تصمیمی از سوی کمپانی ساکن کوپرتینو باشیم و معمولا محصولات سخت افزاری رونمایی شده از سوی این شرکت با فاصله ای 10 روزه میان معرفی و عرضه همراه می شوند.

4-inch-iphone-6-style-model-w600

تصویری از موبایل 4 اینچی و جدید اپل؛ آیفون 5 در سمت چپ و آیفون 5SE در سمت راست

اینطور که به نظر می رسد، اپل تصمیم دارد از آخرین نسل چیپست های مجتمع خود موسوم به A9 در موبایل 4 اینچی اش بهره گیرد. این در حالیست که مشخصا شرکت مورد بحث چیپ حرکت سنج M9 را نیز در آیفون 5SE به کار خواهد گرفت. همین مسئله خبر می دهد که به احتمال زیاد قابلیت های این آیفون با نمونه بزرگتر یعنی 6S، همسان باشد. پیشتر هم شنیده بودیم که اپل تصمیم دارد قابلیت Live Photos را به آیفون 4 اینچی اش اضافه کند، هرچند که بعید به نظر می رسد شاهد افزوده شدن 3D Touch به نمایشگر موبایل مورد بحث باشیم.

همین مسئله برای تبلت های اپل نیز صادق بوده و گفته می شود شرکت ساکن کوپرتینو، بسیاری از ویژگی های آیپد پرو را به آیپد ایر 3 آورده است. برای مثال، iPad Pro به چهار اسپیکر مجهز شده بود در حالی که خبر می رسد آیپد ایر 3 نیز با 4 اسپیکر قدرتمند همراه خواهد بود.

از طرفی، آیپد ایر 3 به پورت «Smart Connector» نیز مجهز شده که همین موضوع اجازه می دهد کیبورد مخصوص iPad Pro (و سایر لوازم جانبی که بعدا معرفی می شوند) را به آن متصل کنید.



 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 94/11/24:: 11:48 صبح     |     () نظر

مشخصات موبایل LG H840 لو رفت؛ آیا این مدل همان G5 Lite است؟

مشخصات موبایل LG H840 لو رفت؛ آیا این مدل همان G5 Lite است؟

به تازگی ال جی وجود اسمارت فون G5 خود را تائید کرده و اعلام داشته این محصول در کنگره جهانی موبایل در تاریخ دوم اسفند ماه معرفی خواهد شد.

بر اساس اخباری که تاکنون وجود داشته این دستگاه با شماره مدل LG H830 یا LG F700 همراه است و در همین راستا شایعاتی مبنی بر وجود مدل LG H840 نیز بر سر زبان ها افتاده است. از آنجا که عدد این محصول بالاتر است، احتمال دارد امکانات و ویژگی های بالاتر از G5 داشته باشد. اما مشخصاتی که امروز در پایگاه داده GFXBench منتشر گشته خلاف این امر را نشان می دهد.

بر اساس ویژگی های یاد شده، LG H840 با 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و صفحه نمایش 5.3 اینچی با رزولوشن Quad HD که از ال جی G5 کوچک تر است، همراه خواهد بود. به همین لحاظ نمی‌ توان گفت که محصول نامعلوم کنونی بهتر از جی 5 ظاهر خواهد گشت. همچنین پردازنده دستگاه نیز چیپست 8 هسته ای اسنپدراگون 625 کوالکام اعلام شده که در مقایسه به چیپست احتمالی اسنپدراگون 820 جی 5، ضعیف تر است.

 

در اطلاعات موجود در پایگاه داده یاد شده، هر دو دوربین اصلی و ثانویه ی این محصول 8 مگاپیکسلی هستند و رزولوشن 3264×2448 پیکسلی نیز دارند. البته باید یادآوری کنیم که چنین بنچمارک هایی عموما در مورد اندازه دقیق مگاپیکسل دوربین ها اطلاعاتی فاش نمی کنند.

عجیب تر از تمامی مشخصات ذکر شده این است که H840 با نسخه ی 4.4 اندروید یعنی کیت کت همراه خواهد بود. این در حالیست که جدیدترین نسخه پلتفرم یاد شده، مارشملو است که دو نسل جلوتر از آن قرار دارد و استفاده از نسخه قدیمی برای یک محصول جدید چندان عادی نیست.

با جمع بندی اطلاعات موجود و همانند زمانی که ال جی G4 Beat که با نام G4s نیز شناخته می گشت را با ال جی G4 مقایسه می نمودند، گمانه زنی می گردد که این دستگاه نسخه Lite الی جی G5 خواهد بود. اما در حال حاضر نمی توان چنین ادعایی را تائید کرد و گفت که H840 در همان روزی که G5 معرفی گردد، به نمایش گذاشته خواهد شد. اما تا برگزاری MWC فاصله زیادی نداریم و بدون شک هر اطلاعاتی در این رابطه در وب منتشر گردد ما شما را نیز در جریان قرار خواهیم داد.

gsmarena_002




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 94/11/24:: 11:47 صبح     |     () نظر
   1   2      >