سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش خود را به نادانی و یقینتان را به شکّ تبدیل نکنید و چون دانستید، عمل کنید و چون یقین کردید، اقدام کنید . [امام علی علیه السلام]
روزها در گذر است، مطالب جالب
درباره



روزها در گذر است، مطالب جالب


امیر ل
آرشیو یادداشت‌ها

گوگل از بهار امسال ارائه سرویس پیکاسا را متوقف خواهد کرد

گوگل از بهار امسال ارائه سرویس پیکاسا را متوقف خواهد کرد

گوگل اوایل امروز اعلام کرد که از بهار امسال پشتیبانی از سرویس ذخیره عکس پیکاسا را متوقف خواهد کرد. در جریان این پروسه که از ماه مارس (دهه اول اسفند ماه) آغاز می شود، شرکت مورد بحث ارائه اپلیکیشن دسکتاپی پیکاسا را متوقف می کند و دو ماه بعد یعنی از اوایل اردیبهشت آلبوم های تحت وب این اپ دیگر قابل ویرایش نخواهند بود.

البته این شرکت ساکن مانتین ویو، گوگل فوتوز را به عنوان اپ جایگزین پیکاسا معرفی کرده است و اظهار داشته که اگر کاربران اکانت پیکاسا داشته باشند «آسان ترین راه برای دسترسی، اصلاح و اشتراک گذاری اکانتشان لاگین کردن به گوگل فوتوز خواهد بود چراکه کلیه عکس ها و ویدئوها از طریق این بخش قابل دسترس هستند.»

اما برای آن دسته از افرادی که تمایلی به استفاده از گوگل فوتوز ندارند آلبوم پیکاسا همچنان در وب باقی می ماند و می توان آن را دانلود یا به کلی حذف کرد.

گفتنی است که این شرکت، پیکاسا را در سال 2004 میلادی و در ازای پرداخت مبلغی که اعلام نشد خریداری کرد تا از این طریق توجه کاربرانش را به دیگر دارای های جالب و تحت وب خود جلب نماید.

سال بعد یاهو فلیکر را خریداری کرد (که البته هنوز هم به فعالیت خود ادامه می دهد) هرچند که در سال های اخیر برای مرتبط نگه داشتن فعالیت های فلیکر به حوزه اصلی فعالیتش زحمات زیادی را به جان خرید.




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 94/11/24:: 11:47 صبح     |     () نظر

با چیپست های میان رده و جدید کوالکام بیشتر آشنا شوید

با چیپست های میان رده و جدید کوالکام بیشتر آشنا شوید

روز گذشته بزرگترین شرکت سازنده چیپست برای دستگاه های موبایل به نام کوالکام، از سه چیپست مجتمع پرده برداشت که می توان آنها را در رسته اقتصادی تا میان رده دسته بندی کرد.

قوی‌ترین سیستم-بر-چیپ که کوالکام آن را رونمایی کرد، اسنپدراگون 625 نام دارد که در واقع جانشینی است برای اسنپدراگون 617 که در سال پیش معرفی و عرضه شد.

نمونه جدید یاد شده در قیاس با نسل قبلی خود بهینه تر شده و کوالکام خبر می دهد که مصرف انرژی آن تا 35 درصد کاهش داشته است. همین موضوع باعث می شود تا عمر باتری دستگاه هایی که از این سیستم-بر-چیپ استفاده می کنند تا حدی بیشتر از پیش گردد.

از لحاظ ساختاری، Snapdragon 625 دارای 8 هسته 64 بیتی از نوع Cortex-A53 است که فرکانس پردازشی آنها تا 2 گیگاهرتز بالا می رود و با فناوری 14 نانومتری همراه گشته. این در حالیست که در همین چیپست، یک مودم LTE نیز به کار رفته است. نکته جالب تر اینکه اسنپدراگون 625 یک چیپست میان رده است و می تواند ویدیوهای 4K را به ثبت برساند.

اما این همه داستان میان رده ی قدرتمند کوالکام نیست. اسنپدراگون 625 می تواند از سنسورهای 24 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و 13 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی پشتیبانی نماید. در نهایت باید اشاره کرد که شرکت یاد شده در این چیپست مجتمع از پردازشگر گرافیکی قدرتمند Adreno 506 نیز بهره گرفته است.

اما می رسیم به نمونه بعدی که اسنپدراگون 435 نام دارد. این چیپست 28 نانومتری، دارای پردازنده ای 8 هسته ای و 64 بیتی از نوع هسته های Cortex-A53 بوده که با فرکانس پردازشی 1.4 گیگاهرتز به کار مشغول خواهند بود.

این چیپست نیز به یک مودم LTE از نوع X8 مجهز است. در واقع این اولین باریست که یک چیپست سری 400 اسنپدراگون به مودم LTE مجهز می شود. این مودم از نوع «دسته بندی 7» بوده که می تواند با سرعتی معادل 300 مگابیت بر ثانیه دانلود کرده و با 150 مگابیت به آپلود بپردازد.

در اسنپدراگون 435 همچنین از یک پردازنده سیگنال تصویر دوگانه (ISP) استفاده شده که همین موضوع اجازه می دهد تا سازنده بتواند در موبایل خود دوربینی با سنسور 21 مگاپیکسلی قرار دهد.

پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 435 نیز آدرنو 505 نام داشته و می تواند رزولوشن تصویر تمام اچ دی را پشتیبانی کند.

اما آخرین چیپستی که از سوی کوالکام معرفی شده، اسنپدراگون 425 نام دارد که باز هم 28 نانومتری است. در این چیپست یک پردازنده چهار هسته ای از نوع Cortex-A53 یافت می شود که فرکانس پردازشی آنها به 1.4 گیگاهرتز می رسد.

به نظر می رسد که کوالکام این محصول را به عنوان جایگزینی برای سیستم-بر-چیپ هایی نظیر اسنپدراگون 410 و 412 معرفی کرده است. این چیپ مجتمع هم از مودم LTE با «دسته بندی 4» بهره مند بوده که می تواند سرعت دانلود 150 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 75 مگابیت بر ثانیه را به ارمغان بیاورد.

پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 425، آدرنو 306 خواهد بود و سازنده ی موبایلی که از این چیپست بهره گیرد، می تواند محصول خود را به دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی مجهز کند.

این طور که کوالکام خبر می دهد، سازندگان تلفن های هوشمند تا قبل از رسیدن به نیمه سال 2016 می توانند به این سه چیپست در موبایل های خود دسترسی پیدا کنند. با این حساب، موبایل های مجهز به اسنپدراگون 625، 435 و 425 در نیمه دوم سال 2015 به دستمان خواهند رسید.





 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 94/11/24:: 11:47 صبح     |     () نظر
<      1   2