سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سنگى که به غصب در خانه است ، در گرو ویرانى کاشانه است . [ و این گفتار از پیامبر ( ص ) روایت شده است و شگفت نیست که دو سخن همدیگر را ماند که از یک چاه کشیده است و در دو دلو ریخته . ] [نهج البلاغه]
روزها در گذر است، مطالب جالب
درباره



روزها در گذر است، مطالب جالب


امیر ل
آرشیو یادداشت‌ها

FIFA 14

بازی FIFA یک سری بلند آوازه است که دیگر همه او را می شناسند و هر سال قسمت جدید این سری بزرگ عرضه می شود تا بر لیست موفقیت FIFA افزوده شود. امسال نیز نوبت به بازی کامپیوتری FIFA 14  رسیده است. اگر هدف FIFA 14 را ارائه ی یک بازی فوتبال خوب در نظر بگیریم موفقیت هر قسمت این بازی رایانه ای از قبل تعیین شده است، اما EA اهداف دیگری را نیز به دنبال دارد. در هر سال چند عنوان برای شبیه سازی فوتبال عرضه می شود که در این بین تنها دو عنوان می درخشند یعنی  FIFA  و PES این دو عنوان به بزرگترین بازیهای کامپیوتری در زمینه فوتبال تبدیل شده اند، چرا که هر دو علاوه بر این که باید از رقیب خود نیز بهتر باشند و هر سال موقع انتشار دو بازی، یک دوئل پیش می آید. در ادامه به بررسی بازی فیفا 14 میپردازیم.

گیم پلی بازی FIFA 14

گیم پلی بازی فوتبال فیفا 14 همانند نسخه های گذشته تغییرات ریز و درشت زیادی را در خود دیده است. بازیهای فوق سریع نسخه قبل جای خود را به مصاف های فیزیکی و به مراتب کند تر داده اند. دیگر بازیکنان سرعتی مثل قبل مهار نشدنی نیستند و عوامل متعددی در موفق بودن حملات نقش دارند. نقش قدرت بدنی بازیکنان (که در بازی فیفا 13 کم اثرتر شده بود) بار دیگر پررنگ تر شده است و میزان آن در درگیری های تن به تن بسیار حائز اهمیت است.

بازی فوتبال فیفا 14

البته برخلاف نسخه های قبل، نتیجه این درگیری ها از قبل مشخص نیست و حتی بازیکنان با قدرت بدنی به مراتب کمتر نیز از شانس خوبی برای پیروزی در این درگیری ها برخوردار هستند

Protect The Ball  نام قابلیت جدیدیست که در این بازی فوتبال خودنمایی میکند و به نوعی مشکل عدم تعادل نسخه های قبل را برطرف کرده است. این امکان جدید بازیکن صاحب توپ را قادر می سازد تا از مالکیت خود بر توپ حفاظت کرده و مانع توپ گیری حریف شود. برای مثال بازیکن میتواند در زمان مواجه شدن با مدافع تیم حریف، بدن خود را در برابر وی قرار داده و از توپ محافظت کند و با دیدن کوچکترین لغزش در جایگیری بازیکن مدافع چرخیده و از وی عبور کند. و یا میتواند در زمان دویدن و با مشاهده نزدیک شدن مدافع، بدن خود را سپر قرار داده و به مسیر خود ادامه بدهد و در صورت شدید بودن برخورد، خطا بگیرد.

لیگ های فوتبال

یکی دیگر از نقاط قوت بازی فوتبال فیفا 14 وجود لایسنس های فراوان نسبت به رقیب ژاپنی خود می باشد که لیگ های فوتبال کشورهای مختلف را دارا می باشد که در مجموع 32 لیگ می باشند به خصوص حضور لیگ های دسته دو و دسته سه و حتی دسته چهارم انگلستان؛ اگر از کمبود تیم های ملی ناراحت هستید و در مقایسه با بازی فوتبال Pro Evolution Soccer کم تر می بینید، ناراحت نباشید زیرا شرکت EA با عرضه نسخه  FIFA World Cup 2014 تا حدودی ،مایه ی تسکین شما می شود و باید به حضور بازیکنان کلاسیک هم اشاره کرد که مسابقات را لذت بخش تر می کند

 Career Mode یکی از بخش های مورد علاقه هواداران بازی فیفا می باشد که نسبت به نسخه قبلی، تیم های باشگاهی در نقل و انتقال بازیکنان بهتر عمل می کنند برای مثال در فیفا 13 ، بیشتر اوقات ، چلسی ماریو گومز را می خرد و یا پس از 2 یا 3 فصل بازی ، تیم ها دست از تلاش بر می دارند اما هوش مصنوعی در این بخش بهتر شده است و برای مثال بارسلونا که نیاز به مدافع دارد، به دنبال خرید هافبک های بازی ساز نیست و خریدهای سنجیده تر انجام می دهد.

گرافیک

در بخش گرافیک، شاهد پیشرفت خاصی نبوده ایم و چهره ها با تغییرات اندک روانه شده اند و هیچ پیشرفت خاصی در سایه زنی و نورپردازی مشاهده نشده است و تقریبا همان گرافیک نسخه قبلی با اندکی تفاوت می باشد که راضی کننده است اما اگر انتظار بیشتری دارید، منتظر نسخه نسل هشتم آن با موتور گرافیکی جدید باشید.

فیزیک در فیفا 14

فیزیک در فیفا 14 پیشرفت قابل توجهی داشته و با اضافه شدن قابلیت های جدید (وزن بازیکنان و همچنین  Real Ball Physics به کاملترین حالت خود در تاریخ سری بازیهای فیفا رسیده است. وزن در بازی نسبت به نسخه های گذشته از تعریف متفاوتی برخوردار است و در حرکت بازیکنان تاثیر مستقیم میگذارد. دیگر بازیکنان نمیتوانند پد ضد عرق my dry به صورت نامحدود و راحت در زمین بازی تغییر مسیر داده و جابجا شوند. البته این به معنی عدم توانایی در چرخش ها نیست، بلکه هر یک از این جابجایی ها، تعادل و سرعت بازیکن را تحت تاثیر خود قرار میدهند و در نتیجه شانس مدافعین را در گرفتن توپ افزایش میدهد.

هوش مصنوعی بازی فیفا

هوش مصنوعی بازی نیز چه در فاز هجومی و چه در فاز دفاعی پیشرفت های خوبی داشته است. حرکات رو به جلوی بازیکنان بسیار بهتر از گذشته شده است و به خوبی در فضاهای خالی نفوذ میکنند و در صورت نبود فضا، با حرکات بدون توپ خود به ایجاد فضا میپردازند. مدافعین نیز بسیار بهتر از قبل در زمین جایگیری میکنند و در توپ های عمقی، بسیار کمتر از قبل جا می مانند. البته تعداد آفسایدگیری خطوط دفاعی نیز بسیار افزایش یافته و همین عامل در کنار کندی مهاجمین در فرار از تله ها، باعث افزایش چشمگیر تعداد آفساید های بازی شده است. هوش مصنوعی در تیم های ضعیف تر نیز بسیار بهینه تر از قبل شده است و دیگر همانند نسخه های قبل تیکی تاکا بازی نمیکنند!

تاثیر وزن بر حرکات بازیکنان بسیار بیش تر از آنچه که باید باشد است و بازیکنان در صحنه های سر توپ زدن و یا چرخیدن بسیار کند عمل میکنند و در نتیجه در بیشتر مواقع توپ را از دست میدهند. این مشکل بهینه نشدن در زمان شتاب گرفتن بازیکنان نیز دیده میشود. تفاوت های مهارتی بازیکنان در صحنه های شروع به حرکت بازیکنان اثر چندانی ندارد. به عبارت ساده تر زمانی که بازیکنی قصد شتاب گرفتن داشته باشد، صرف نظر از مهارت وی در کنترل توپ در بیشتر صحنه ها توپ از پای وی فاصله گرفته و فرصت توپ گیری برای مدافعین مهیا میشود و در صحنه هایی که جا مانده اند میتوانند به بازیکن صاحب توپ رسیده و مالکیت توپ را در اختیار بگیرند. 

موسیقی و گزارشگر بازی فیفا

موسیقی هایی که برای این نسخه لایسنس شده اند تقریبا همان موسیقی های قبلی + موسیقی های تازه که به خودی خود خوب هستند و فقط برای پر کردن زمان زیادی که گیمر در حال مدیریت تیم و نقل و انتقلات است، اما در بخش گزارشگری که فیفا زبانزد بوده است، همانند نسخه پیشین می باشد و تغییر بزرگی صورت نگرفته است.

سیستم مورد نیاز اجرای بازی فیفا 14

         Minimum System Requirements:

           CPU:  1.8 GHz Core 2 Duo

           RAM:  2GB RAM for Windows Vista & Windows 7

           VGA:   256 MB video card with support for Pixel Shader 3.0
                             ATI Radeon HD 3600, NVIDIA GeForce 6800GT

           DX:  9.0c

           OS:  Windows Vista SP1 / Windows 7

           HDD:  8.0 GB, with additional space required for saved games 

           Sound:  DirectX 9.0c Compatible

           ODD:  DVD-ROM at 8x Speed

 

منابع: سایتهای بازی سنتر ، میهن گیم و گیمز روم


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 93/2/29:: 12:57 عصر     |     () نظر