سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم، کسی است که بدی را با خوبی پاداش دهد . [امام علی علیه السلام]
روزها در گذر است، مطالب جالب
درباره



روزها در گذر است، مطالب جالب


امیر ل
آرشیو یادداشت‌ها

معرفی اجمالی وان پلاس 6 تی مک لارن جدید و جداب؛ وان پلاس 6 تی مک لارن (OnePlus 6T McLaren Edition) دیروز در رویدادی به نام «سلام به سرعت» (Salute to Speed) که در مقر مک لارن صورت گرفت، به طور رسمی رونمایی شد. این نسخه، از ویژگی‌های اختصاصی همچون شارژ سریع‌تر بهره می‌برد.

مک لارن، شرکت سازنده‌‌ی اتومبیل‌های لوکس و وان پلاس تولیدکننده‌ی گوشی‌های مقرون به صرفه، ساعاتی قبل با رونمایی از نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی وان پلاس 6 تی با عنوان مک لارن وان پلاس 6 تی، به طور رسمی اولین گام در جهت همکاری‌های خود را برداشتند.

Salute to Speed/ سلام به سرعت

در رویداد «سلام به سرعت» (Salute to Speed) که در مقر مک لارن صورت گرفت، کارل پای، یکی از بنیانگذاران شرکت وان پلاس در مصاحبه‌ای با The Verge اقرار کرد که بعد از راندن یک مک لارن 720 اس (McLaren 720S) متقاعد شده که همکاری با این شرکت انتخاب کاملاً درستی است. به بیان او، هم مک لارن و هم وان پلاس برندهایی هستند که می‌دانند کاربر چه می‌خواهد. پای اضافه کرد که ماشین‌های جذاب خیلی زیادی وجود دارند که می‌توانید آنها را بخرید. اما وقتی یک مک لارن را انتخاب می‌کنید یعنی واقعاً عاشق ماشین و ماشین‌سواری هستید. این مسئله‌ای‌ست که به اذعان او می‌توان به وان پلاس هم بسط داد: هر دو برند تلاش می‌کنند تا برای کاربران خود بالاترین سرعت را به ارمغان بیاورند.

McLaren OnePlus 6T/ مک لارن وان پلاس 6 تی

 

آینده‌ی این همکاری

طی نشستی که در 11 دسامبر (20 آذر) انجام شد، توافقاتی درباره‌ی همکاری‌های بعدی دو کمپانی وان پلاس و مک لارن صورت گرفت. اما هیچ یک از دو طرف تمایلی به افشای این برنامه نشان ندادند. تا جایی که وقتی درباره‌ی این مسئله از کارمندان مک لارن و یا مشتریانی که پای ثابت گوشی‌های وان پلاس هستند سؤال شد، «این یکی نه» پاسخی بود که داده شد. با این حال به نظر این خود دست کم سرنخ کوچکی از برنامه‌هایی‌ست که این دو برند برای آینده در نظر دارند.

گذشته از تمام این‌ها، حالا زمان یک چیز است: ویژگی‌های مک لارن وان پلاس 6 تی

 

ظاهر گوشی

مک لارن در صنعت ماشین‌سازی به خصوص در مسابقات فرمول یک همیشه نام بزرگی بوده. در طول تاریخ این کمپانی، مک لارن همیشه از یک نوار نارنجی رنگ هم‌چون رنگ میوه‌ی پاپایا در ماشین‌های مسابقه‌ای خود استفاده می‌کرده. رنگ نارنجی به کار رفته در پشت گوشی مک لارن 6 تی هم بر همین اساس به صورت نوار باریکی از جنس فلوئورسنت دور قاب پشتی شیشه‌ای آن را فرا گرفته است. این رنگ نارنجی بیش‌تر وقتی به چشم می‌آید که از بغل به گوشی نگاه کنیم. اما از رو به رو، به سختی قابل دیدن است.

علاوه بر این، در پشت بدنه‌ی گوشی یک دوربین دوگانه و لوگوی مک لارن هم به چشم می‌خورد. بیش از این نوار نارنجی رنگ، آن چه بیش‌تر به چشم می‌آید طراحی فیبر کربنی بدنه‌ی پشتی دستگاه است. این طرح هم تقریباً سایه روشن می‌زند و فقط از زاویه‌ی رو به رو به طور واضح دیده می‌شود.

غیر از آن چه گفته شد، نمای جلویی گوشی همانند مدل قبلی یعنی وان پلاس 6 تی است که نمایشگر آن با وجود یک ناچ کوچک در بالای صفحه، کل صفحه‌ی رویی دستگاه را در بر می‌گیرد. زاک براون، مدیر سرعت مک لارن به نمایندگی از شرکت گفت که وان پلاس در ساخت گوشی حرفه‌ای‌ست؛ به همین دلیل غیر از یک همکاری خیلی جزئی و الهام‌گیری از تولیدات مک لارن، طراحی آن تماماً کار وان پلاس بوده است. در عین حال او اشاره کرد که با این کار «عنصر هیجان» توسط مک لارن به ظاهر گوشی آورده شده است.

با این تفاسیر، به این نسخه از 6 تی ایراد چندانی نمی‌توان گرفت اما تنها چیزی که شاید اندکی دلسرد کننده باشد، ترکیب دو رنگ زرد و مشکی در طراحی این دستگاه است، چرا که فقط کمی پیش از این مک لارن در ماشین مسابقه‌ای سال 2018 خود از تم نارنجی و آبی استفاده کرده بود. بنابراین انتخاب طرح رنگ مربوط به سال گذشته کار چندان جالبی نیست. تصور این گوشی با ترکیب رنگی آبی و نارنجی بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

McLaren OnePlus 6T/ مک لارن وان پلاس 6 تی

وان پلاس همچنین تغییراتی در نرم‌افزار نسخه‌ی مک لارن 6 تی به وجود آورذه است. تغییراتی مثل تم سیاه و نارنجی آن و انیمیشن مخصوصی که وقتی از حسگر اثر انگشت نمایشگر برای باز کردن قفل گوشی استفاده می‌کنید، نمایش داده می‌شود.

 

مشخصات فنی

با وجود آن که بیش‌تر ویژگی‌های این گوشی مانند نسخه‌ی قبلی وان پلاس 6 تی است که پاییز سال جاری معرفی شد، ورژن جدید از دو ویژگی خاص برخوردار است: اول آن که 10 گیگابایت رمو 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. وان پلاس در این باره اشاره کرده که مک لارن وان پلاس 6 تی اولین گوشی 10 گیگابایتی جهان خواهد بود. ویژگی بعدی، قابلیت شارژ مخصوص است که با نام Warp Charge 30 ارائه شده است که عدد 30 در نام آن هم بیان‌گر توان 30 واتی آن ( 5 ولت در 6 آمپر) است. به گفته‌ی این کمپانی براساس این قابلیت، نیمی از باتری 3700 میلی آمپر ساعتی دستگاه تنها در 20 دقیقه شارژ می‌شود.

McLaren OnePlus 6T/ مک لارن وان پلاس 6 تی

هم چنین وان پلاس گفته که به کمک این تکنولوژی دستگاه هنگام شارژ خنک باقی می‌ماند و بدین ترتیب فرآیند شارژ تسریع و بهبود می‌یابد. به گفته‌ی وان پلاس سیستم Warp Charge 30 به نسبت سیستم شار سریع Dash Charge که پیش از این در گوشی‌های وان پلاس به کار می‌رفت، 50 درصد سریع‌تر شارژ می‌کند. این ویژگی شدیداً مشابه سیستم Super VOOC که در اکتبر امسال در اوپو فایند ایکس لامبورگینی (Oppo Find X Lamborghini ) به کار رفت. سیستمی که به کمک آن شارژ گوشی تنها در 35 دقیقه کامل می‌شود. با این حال وان پلاس معتقد است که Warp Charge 30 و Super VOOC تکنولوژی‌های متفاوتی هستند و شباهتی به هم ندارند.

سیستم شارژ سریع یا Fast Charge هنوز هم یکی از سریع‌ترین سیستم‌های شارژ گوشی هوشمند است. به همین خاطر سرعت بخشیدن به چنین سیستمی کار بزرگی به نظر می‌رسد. کمپانی وان پلاس گفته است که فقط نسخه‌ی مک لارن 6 تی را می‌توان به وسیله‌ی شارژرش با این سرعت شارژ کرد، دستگاه‌های دیگر وان پلاس حتی اگر به این شارژ وصل شوند، تنها به شکل سیستم شارژ سریع شارژ می‌شوند.

با وجود همه‌ی این‌ها نمی‌توان منکر این شد که فرآیند شارژ 6 تی فرآیندی سریع است. از طرفی این گوشی با دو حافظه‌ی 6 و 8 گیگابایتی ارائه شد و به این ترتیب از حیث حافظه هم هیچ ایرادی به آن وارد نیست. به بیان دیگر، این تفاوت 70 دلاری بین نسخه‌ی مک لارن و نسخه‌ی اورجینال 6 تی، تنها به دلیل برند خاص آن و لوازم جانبی نسخه جدید است. آیا این برای شما به اندازه‌ای هست که این تفاوت قیمت را توجیه می‌کند؟ شاید برای برخی از طرفداران مک لارن، احتمالاً بله.

 

جعبه گشایی

McLaren OnePlus 6T/ مک لارن وان پلاس 6 تی

گذشته از ویژگی‌های جدید مک لارن وان پلاس 6 تی، این گوشی در یک جعبه‌ی حسابی پر و پیمان عرضه می‌شود! جعبه‌ای متشکل از یک قاب محافظ فیبر کربنی که روی آن لوگوی مک لارن حک شده، یک کابل مشکی USB-C، یک دانگل هدفون، یک محفظه‌ی کوچک اکریلیک فیبر کربن، یک شارژر نارنجی، اداپتوری برای هدفون و کتابی جیبی درباره‌ی تلاش‌های مک لارن و وان پلاس در طول تاریخ‌شان که انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می‌آید.

از طرف دیگر در این گوشی یک اپلیکیشن واقعیت افزوده نصب شده که اگر با آن به عکس‌های این کتاب نگاه کنید، عکس‌ها و ویدئوهای بیش‌تری خواهید دید. تم پیش‌فرض گوشی هم برای آن که با بدنه‌ی آن هم‌خوانی داشته باشد، به رنگ‌های مشکی و نارنجی است. اما می‌توانید این تم را تغییر دهید.

در ویدئوی زیر می‌توانید جعبه‌گشایی این محصول را مشاهده کنید:

 

قیمت و زمان ارائه به بازار

از سیزدهم دسامبر ( روز 22 آذر) این گوشی در امریکای شمالی و اروپای غربی و اندکی پس از آن در چین، هند و کشورهای نوردیک (کشورهای شمال اروپا و اقیانوس اطلس مثل دانمارک) به بازار ارائه می‌شود. قیمت آن هم در امریکا 966 دلار و در اروپا 699 یورو و 649 پوند خواهد بود. اگر به یاد بیاوریم که نسخه‌ی اصلی وان پلاس 6 تی با رم 6 گیگ و 128 گیگ حافظه‌ی داخلی، با قیمت 549 دلار عرضه شد، گوشی نام برده گران‌ترین گوشی خواهد بود که وان پلاس تا کنون معرفی کرده است. اما از سوی دیگر، این قیمت در برابر قیمت سایر گوشی‌هایی که با همکاری برندهای ماشین‌های لوکس ساخته شده‌اند، کاملاً پایین است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 97/9/24:: 10:24 عصر     |     () نظر