سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادران، کسی است که در به جای آوردن خیرْ برترین یاور، در نیکیْ عامل ترین و نسبت به مصاحبانْ ملایم ترینِ ایشان است . [امام علی علیه السلام]
روزها در گذر است، مطالب جالب
درباره



روزها در گذر است، مطالب جالب


امیر ل
آرشیو یادداشت‌ها

App_instagramforandroid

علمولوژی: اینستاگرام (Instagram) یکی از بهترین سرویس‌های اشتراک گذاری عکس و فیلم توسط گوشی‌های اندروید و iOS است که روزانه توسط بسیاری از مردم جهان استفاده می‌شود. اینستاگرام توسط Kevin Systrom و Mike Krieger ایجاد شد و سپس توسط شرکت فیس‌بوک خریداری شد. این سرویس که در اکتبر 2010 به وجود آمد تا آوریل سال 2012 بیشتر از 200 میلیون کاربر فعال کسب کرده بود. تصاویری که کاربران به وسیله‌ی اینستاگرام منتشر می‌کنند برخلاف عرف عکاسی امروزی، مربع هستند. یعنی کاربر می‌بایست بعد از وارد کردن عکس به برنامه، مقداری از آن که اضافه است را جدا کند تا تصویر مربع بشود. بعد از وارد کردن تصویر می‌توان بر روی آن جلوه‌های ویژه اعمال کرد و چندین نوع تصویر هنری ایجاد کرد. کاربران بعد از این کار، تصویر را در شناسنامه‌ی Instagram خود ثبت می‌کنند تا دیگر کاربران بیایند و آن عکس را ببینند و به آن امتیاز دهند و برای آن نظر بگذارند. کاربران علاوه منتشر کردن عکس در شناسنامه‌ی Instagram خود می‌توانند آن را در شبکه‌های اجتماعی مثل Facebook، Twitter و … نیز منتشر کنند. در ژوئن سال 2013 قابلیتی به اینستاگرام اضافه شد که بوسیله‌ی آن کاربران می‌توانند ویدیوهای 15 ثانیه‌ای نیز به اشتراک بگذارند. در این مقاله می‌خواهیم با هم یاد بگیریم چگونه با اینستاگرام کار کنیم.

ابتدا باید اینستاگرام را بر روی گوشی یا تبلت اندروید یا iOS خود نصب کنید. این نرم‌افزار بسیار مشهور است، پس احتمالاً به راحتی آن را بر روی انواع وب‌سایت‌ها پیدا خواهید کرد.

برنامه‌ی اینستاگرام را باز کنید.

350px-Use-Instagram-Step-2

اگر تاکنون ثبت نام نکرده‌اید در پایین صفحه گزینه‌ی Sign Up را بزنید و با وارد کردن آدرس ایمیل، نام کاربری، و رمز عبور یک حساب کاربری بسازید. اگر دوست داشتید می‌توانید شماره تلفن و یک عکس هم وارد کنید.

350px-Use-Instagram-Step-3

در این صفحه می‌توانید دوستانتان را در فیس‌بوک و تویتر بیابید و به وسیله‌ی اینستاگرام با آن‌ها در ارتباط باشید. البته عضو بودن شما و آن‌ها در فیس‌بوک یا تویتر الزامی نیست. بلکه با جستجوی نام دوستانتان هم می‌توانید آن‌ها را بیابید. این کار را بعداً هم می‌توانید انجام دهید بنابراین اگر دوستانتان را پیدا کردید یا ترجیح می‌دهید بعداً پیدا کنید، گزینه‌ی ادامه را بزنید تا به صفحه‌ی بعد بروید.

350px-Use-Instagram-Step-4

در این صفحه چند کاربر به شما پیشنهاد می‌شوند که تصاویر آن‌ها را دنبال کنید. برای این کار باید برای هر کدام دکمه‌ی Follow را بزنید. بعد از اینکه کارتان تمام شد، دکمه‌ی Done را بزنید تا به صفحه‌ی اصلی برنامه بروید.

350px-Use-Instagram-Step-5

در برنامه‌ی اینستاگرام تنها پنج دکمه وجود دارد. اولین دکمه که آیکون خانه دارد، Feed نام دارد. در این صفحه، آخرین تصاویر اشتراک گذاری شده توسط افرادی که تصاویر آن‌ها را دنبال می‌کنید به شما نمایش داده می‌شوند که می‌توانید هر کدام که می‌پسندید Like کنید و برای هر کدام که می‌خواهید نظر بگذارید. اگر مدتی از آمدنتان در این صفحه می‌گذرد، گزینه‌ی Reload که آیکونی به شکل یک فلش چرخان در گوشه‌ی سمت راست و بالای صفحه دارد را بزنید تا عکس‌های جدید به صفحه‌ی Feed اضافه شود.

350px-Use-Instagram-Step-6

دکمه‌ی بعدی که آیکون آن شبیه ستاره است، Popular نام دارد. در این صفحه، تصاویری که مورد پسند تعداد زیادی از کاربران قرار گرفته و در شبکه‌ی اینستاگرام مشهور شده است را مشاهده می‌کنید.

350px-Use-Instagram-Step-7

دکمه‌ی وسطی Share نام دارد. برای منتشر کردن تصاویر بر روی شبکه‌ی Instagram و شبکه‌های اجتماعی از این دکمه استفاده می‌کنیم. بعد از زدن دکمه‌ی Share از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید به وسیله‌ی دوربین عکس بگیرید یا از عکس‌هایی که هم اکنون در گالری وجود دارند استفاده می‌کنید.

350px-Use-Instagram-Step-8Bullet1

در صفحه‌ی بعد می‌توانید در صورتی که بخواهید، جلوه‌های ویژه بر روی عکس اعمال کنید. به وسیله‌ی این جلوه‌ها می‌توانید رنگ‌های عکس را تغییر داده و عکس هنری، قدیمی یا کلاً عکس زیباتری بسازید. هر وقت کارتان در این قسمت تمام شد دکمه‌ی ادامه را بزنید تا به صفحه‌ی بعد بروید.

350px-Use-Instagram-Step-9

در صفحه‌ی Details می‌توانید توضیح مختصری در مورد تصویر بنویسید. در پایین همین صفحه، هر کدام از شبکه‌های اجتماعی را که انتخاب کنید، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبورشان، تصویر را در آن‌جا هم منتشر می‌کنید.

350px-Use-Instagram-Step-12

دکمه‌ی بعدی News نام دارد. در این صفحه آخرین اخبار از فعالیت‌های خودتان، افرادی که تصاویرشان را دنبال می‌کنید، و افرادی که تصاویر شما را دنبال می‌کنند، مشاهده می‌کنید.

Instagram-News-for-my-posts

آخرین دکمه مربوط به تنظیمات اینستاگرام است. تمامی تنظیمات اینستاگرام در این صفحه قرار دارد. گزینه‌ی Find Friends که در ابتدای ثبت نام با آن روبرو بودیم، برای پیدا کردن دوستان است. برای فعال یا غیر فعال کردن شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانید از گزینه‌ی Sharing Settings استفاده کنید.

350px-Use-Instagram-Step-14Bullet1


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 93/2/12:: 7:49 عصر     |     () نظر