سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در دین خدا تفقّه کند، خداوند همّ وغمش را کفایت می کند و از جایی که به فکرش نمی رسد روزیش دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
روزها در گذر است، مطالب جالب
درباره



روزها در گذر است، مطالب جالب


امیر ل
آرشیو یادداشت‌ها

آیا می توان از طریق سیاهچاله ها در کائنات سفر کرد؟

آیا می توان از طریق سیاهچاله ها در کائنات سفر کرد؟

بگذارید مقدمه چینی های علمی را کنار بگذاریم. فیلم Interstellar، اثر کریستوفر نولان را اگر دیده باشید، قطعا می دانید که سفر از طریق یک سیاه چاله چگونه است. وارد یکی از آن ها می شوید و با سرعتی بالا، از مکانی بیرون می آیید که میلیاردها سال نوری با مکان قبلی شما فاصله دارد.

آیا چنین چیزی حقیقتا امکان پذیر است؟ احتمال آن وجود دارد. طی یک سال گذشته، فیزیکدان دانشگاه دارتموث ماساچوست، Gaurav Khanna و دیگر همکارانش با استفاده از سیستم کامپیوتر قدرتمندی، سعی در شبیه سازی محیط داخلی یک سیاه چاله داشته اند. خبر خوب این که، استفاده از سیاه چاله به عنوان پورتال برای سفر به دیگر نقاط عالم احتمالا امکان پذیر است.

گاراو کانا در ایمیلی به فوربس نوشت: «چنین کاری پیش از این هیچ وقت انجام نشده بود. اگرچه پیش از این، طی دهه های گذشته، گمانه زنی هایی در مورد محیط داخلی سیاه چاله وجود داشت.»

پروفسور کانا با استفاده از 200 دستگاه پلی استیشن 3، ابررایانه قدرتمندی ساخته با استفاده از آن ها در حال مطالعه ی سیاه چاله ها است. وی معتقد است با توجه به آنچه که در تحقیقات فعلی خود به دست آورده، سفر در زمان و سفر به وسیله سیاه چاله ها امکان پذیر است، دقیقا همانند فیلم های سینمایی چون Interstellar.

اگر چنین مسئله ای حقیقت داشته باشد، باز هم انسان ها هنوز تکنولوژی کافی برای رسیدن به نزدیک ترین سیاهچاله را ندارند. ممکن است انسان، میلیون ها سال نوری با اولین سیاه چاله ی قابل استفاده فاصله داشته باشد.



 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط امیر ل 94/11/24:: 11:50 صبح     |     () نظر